He après

Un relat de: ATZAVARA

Ha arribat l'hora.
L'hora d'aprendre a viure,
a viure d'aquella manera que mai havíem pensat.
Passen els anys i mai hi pensem, però és la veritat.
Aprenem a viure amb dubtes, amb preguntes, sovint sense resposta.
He après a preocupar-me per les coses que passen, les coses que sento, les que penso.
He après a poc a poc, a caminar en solitud, per molta gent que hi hagi al voltant, escoltant els ràpids passos (costa caminar a poc a poc quan estàs sol), però també n'aprens...
Aprens a contemplar, a escoltar, a veure, a estudiar tot allò que veus i trobes.

He après a gaudir de la pluja,
aquell soroll tranquil que a vegades em desperta a mitjanit, i em fa venir al cap tots els temors que tenia de petita.

He après a gaudir d'un dia de ple estiu, envoltat de calor, a notar el sol com em crema tota la pell, com em fa pensar en les nits càlides, estrellades, acompanyades d'aquella brisa suau.

He après també a plorar, quan alguna cosa em dol molt endins...Però també a riure, a riure molt, a sentir-me feliç, viva, amb ganes de fer coses, i tenir algú amb qui compartir-les.

He après a superar les derrotes, moltes vegades amb dificultat.

He après a parlar, a escoltar, a explicar, a seguir caminant endavant, tot i haver après abans que s'ha d'aprendre a tenir problemes, i a intentar resoldre'ls, i moltes vegades a aprendre a acceptar-los.

He après tot això, i segur que encara n'aprendré molt més.
I aprendré a ajudar a aprendre tot el que jo he après.

Suposo que això vol dir una cosa: que sobretot he après a VIURE!!!!!.

Comentaris

  • Practicar [Ofensiu]
    3llunes | 16-05-2007 | Valoració: 10

    No només hem d'aprendre sino practicar el que sabem! Si no practiquem, segurament ho perdrem i haurem de tornar a aprendre el que no recordem!

  • Es molt bonic....[Ofensiu]
    Teresa | 10-05-2007

    descobrir que es pot aprendre de totes les coses que ens envolten, estic d'acord amb tu que això et fa sentir més viu, desitjo que segueixis aprenent cada dia
    una abraçada

    Teresa

  • jordiP | 10-05-2007 | Valoració: 9

    Ho has après tot això ara???... abans no ho savies, o potser no savies q ho savies, o potser no demostraves q ho sabies tot i saber-ho.
    En fi a mi m'agradaria haver après tot això

  • Aprenem contínuament...[Ofensiu]
    aiguasalada | 07-05-2007 | Valoració: 10

    de fets importants i de petites coses insignificants.
    El procés de l'aprenentatge no s'acaba mai, doncs aprenem de coses que ens encanten i de coses que en disgusten, de persones que estimem i potser encara més aprenem a refusar tot allò que representen aquelles persones que odiem o que ens són indiferents.
    Aprenem a gaudir dels espais, dels sorolls, de les estacions, dels sentiments, de la soledat, del contacte amb els demés, i de tantes i tantes facetes de la vida diària...
    La meva enhorabona per a tu que reconeixes
    "que sobretot he après a VIURE!!!!!"
    idea que representa d'una manera clara el que vols dir al teu relat.
    M'ha agradat molt la seva lectura, de ben segur que repetiré!
    Mentrestant reb una abraçada de la meva
    aiguasalada

  • I seguirem aprenen...[Ofensiu]
    TITÀNIA | 07-05-2007

    Hem estat a dalt de tot
    i hem tornat a baixar
    des del primer dia
    hem rigut i hem plorat
    n'hem passat de totes
    i això encara no ha acabat.

    Petons de bruixeta!

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Centaure | 04-05-2007


    Hola!

    M'ha agradat el teu escrit perque reflexa molt bé les emocions, els sentiments.

    Fan que em dongui compte al llegir-lo que tots ens sentim sols moltes vegades i pasem dificultats, crec que hauriem de veure la vida no com un problema, sinó com un repte que ens pot portar a apendre, a coneixe's un mateix i creixer.

    Petons

    Quan vulguis et llegeixo les cartes. Adivines qui sòc?

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de ATZAVARA

ATZAVARA

41 Relats

162 Comentaris

49900 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Per expressar tot allò que sento...escric!!

M'agraden les paraules, perque amb elles puc crear!

Escriure és...el millor per fugir, per inventar, per crear, per somniar, per imaginar, per esbargir...

Potser és l'enyor allò que ens fa sentir, allò que ens fa tirar endavant, per algun dia, tornar-ho a sentir.....


MESTRE D'AMOR

Si en saps el pler no estalviïs el bes
que el goig d'amar no comporta mesura.
Deixa't besar, i tu besa després
que és sempre als llavis que l'amor perdura.

No besis, no, com l'esclau i el creient,
mes com vianant a la font regalada.
Deixa't besar -sacrifici fervent-
com més roent, més fidel la besada.

¿Què hauries fet si mories abans
sense altre fruit que l'oreig en ta galta?
Déixa't besar, i en el pit, a les mans,
amant o amada -la copa ben alta.

Quan besis, beu, curi el veire el temor:
besa en el coll, la més bella contrada.
Deixa't besar i si et quedava enyor
besa de nou, que la vida és comptada...

Joan Salvat Papasseit

si voleu compartir paraules: mpassolas@gmail.com