Gegants

Un relat de: SANTANDREU3

A Casp hi vàrem perdre bous i esquelles
i a Madrid, fent bugades, molts llençols.
En els negocis amb els espanyols
molt més que catalans, semblem titelles.

Per el toc imperial de les Castelles,
ells reparteixen amb pocs protocols :
dels préssecs ens en donen els pinyols
i del cabrit es queden les costelles.

Es diu que som tan vius, els catalans,
i bons negociadors. No m'ho puc creure.
Només son de cartró els nostres gegants

i si n'hi ha de veritat, jo no els sé veure.
I si és que no n'hi ha, estimats germans,
seguirem com cornuts, pagant el beure.



Comentaris

  • Gràciós i satíric...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-02-2019 | Valoració: 10

    Hola bon dia, Santadreu3, m'he admirat com has compost un sonet perfecte molt bo, graciós i satíric, que té una distició molt loquaç, en el qual hi ha una distinció molt bona sobre els bous a Casp.
    La meua enhorabona i no duptes que et seguiré llegint.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • uauau!!![Ofensiu]
    Capdelin | 14-07-2005 | Valoració: 10

    no et coneixia quasi... ara he llegit aquest poema... políticament correcte, amb una saviesa immensa que té regust a farigola salvatge, a festa major subversiva i a defensa festiva de la nostra terra...
    em sona a aquells trobadors medievals però amb molta més poesia...
    fantàstica la ironia que li has injectat i encara poca a la nostra condició de subordinats a la força a imperis fòssils de la nostra història...
    potser els nostres gegants han crescut més encara, potser les seves petjades són més fortes i fermes i el calçat més modern... però encara segueixen sent de cartró... potser més dur, no gaire...
    felicitats per aquesta idea original i eterna, tant ben dibuixada...
    una abraçada!

  • Mon Pons | 14-07-2005

    Aquest poema-sonet parla de moltes veritats. Et felicito!

    PD/ Estic buscant la història i l'origen dels gegants i cap-grossos a Catalunya, potser tu em pots donar un cop de mà. Gràcies!

  • Et seguiré llegint[Ofensiu]
    Jofre | 15-06-2005 | Valoració: 9

    Clarivident. Encertat i prudentment català.
    Excel·lent.

    Salutacions.

  • M'he divertit[Ofensiu]
    Bruixot | 14-06-2005 | Valoració: 10


    Un sonet satírico-polític. Molt divertit. Fer sonets no és fàcil (ho ser per experiència) , però quan aconsegueixes que tot quedi rodó, i que digui el que un vol dir, la satisfacció és molt gran! (i que consti aquí que ho he aconseguit molt poques vegades, bé, si és que ho he aconseguit cap).

    I pel lector, és un plaer, llegir un sonet tot ben quadrat, i amb significat, i no quatre bajanades!

    M'agrada veure que encara hi ha gent que fa sonets. M'agrada veure que encara hi ha gent que domina la llengua com ho fas tu. M'ho he passat molt be llegint-he (no només aquest sonet, tambe varis dels altres escrits).

    Endavant, i salut!

Valoració mitja: 9.8