Fuig !

Un relat de: Dr. Livingstone

*

-Ja no et vull. Ets lleig. No ets bo. Si més no, no prou per a mi.
-Què no sóc bo? si per a tu ho faig tot! Res és prou dur, res prou greu. Res. I ho saps!
-Ves ben lluny. Lluny de mi.
-No puc.
-Doncs ets mort.
-No t'he fet res, jo. Per a mi tu ets la llum,, ho ets tot!
-Per a mi tu no ets res. Fuig!
-Doncs sóc mort.
-Sí, és cert, i què?

El gos va cap al nord. Sol i cap cot. La por va amb ell. En Roc ni el veu; prou de pèls al pis, per fi!

Ja no més cans a la llar.

Comentaris

  • no valoro cap relat i demano que no se'm valorin els meus[Ofensiu]

    l'egoïsme humà no té límit.

    Aquest és un relat que despertarà poques simpaties, diu massa de nosaltres, tots i totes: ( no ets prou bo per a mi ). Veritablement el personatge només valora al gos pel rendiment que aquest li pugui proporcionar.

l´Autor

Foto de perfil de Dr. Livingstone

Dr. Livingstone

11 Relats

36 Comentaris

14507 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
"Aniré a qualsevol lloc, sempre que sigui cap endavant.
Si els meus viatges, els meus llibres tenen algun significat, si la geografia té significat és per fer-nos aixecar la mirada dels nostres egoismes i dirigir-la cap a un món complex i magnífic."

El 1871, per encàrrec del seu editor, Henry Morton Stanley, va trobar el doctor Livingstone al mig de l'Àfrica, cosa que li va permetre pronunciar l'arxiconeguda frase: "el doctor Livingstone, suposo?".
El tal doctor Livingstone, metge, explorador i missioner britànic, va ser el primer home blanc que va creuar Àfrica de costa a costa i no està clar que volgués ser trobat per ningú i encara menys per Stanley, vist i considerat que el doctor Livingstone era antiesclavista i el senyor Stanley no hagués pogut viure sense fer tota mena d'atrocitats als esclaus.