Fràgil onada

Un relat de: plaerdemavida

Vull fer un pas endavant,
retrocedeixo.

Intento caminar,
però m'arrossego.

Enmig del moviment
histèric i absolut
l'instant ha reculat.

Sóc un lleu balanceig
enmig de l'immens mar
de la mediocritat.

Comentaris

  • Metàfora de l'humà.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 15-01-2006 | Valoració: 10

    Diuen que els millors poemes són els que diuen més, amb menys paraules. Aquest n'és un exemple.
    El vaivé de les onades, com el vaivé de la vida; sovint intenten caminar i ens arrosseguem, som així; i a cada pas endavant, en fem un cap enrere, la metàfora de la onada ens ho confirma. De fet, moltes vegades penso que la natura està plena de metàfores per a la vida humana, com si fos un llibre escrit per a les persones. I llavors la immensitat de la mar; què és una onada comparada a la mar? Què és una pobra persona comparada als milions de pensaments, de consciències, de diferents visions del món que van i venen, que intenten caminar i s'arrosseguen. Aquest és un poema contemplatiu. És perfecte.

  • Fragil onada..[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 04-09-2005 | Valoració: 10

    Seguint la referencia del titol et comentare, fent servir aquesta mena de metafora...
    Amb el pas del temps, a mida que vas aprenent, la fràgil onada es nira transformant en la més grossa, la millor, la que llueix per damunt de tot.
    Et segueixo llegint! :P
    Un altre 10 per tu! :D
    Milers de petons*

  • Únic[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 15-06-2005 | Valoració: 10

    Llegint aquest escrit i contemplant la fotografia que tens col·locada, m'he anat sentint petita petita petita.

    Quànta raó tens. Quàntes vegades no he sentit por de la vida, de les circumstàncies, de les coses, i he deixat passar, potser sense saber-ho, aquella oportunitat que només es presenta un cop a la vida!!

    Carai, el teu poema m'ha fet reflexionar i m'ha mogut per dins. Això és bo.

    Un petonàs. Un escrit preciós. I un 10 per tu.

  • La petitesa de l'ésser humà[Ofensiu]
    La Riera del Fluvià | 10-06-2005 | Valoració: 8

    Llegint el teu poema me n'adono de la petitesa de l'ésser humà enmig de l'Univers. I, tant poderosos que ens creiem! Tens el meu vot.

  • tens raó...[Ofensiu]
    Capdelin | 30-05-2005 | Valoració: 10

    som adictes al ritual de lo habitual on l'emoció dorm i l'encefalograma s'adorm... les sabates s'adormen en els peus que no avancen, esperant en un racó d'any que passa sense que passi res de diferent...
    s'ha de sortir de la mediocritat, acabaríem menjant-nos a nosaltres mateixos i ens convertiríem en fòssils...
    un petó i una abraçada!

  • un sentit[Ofensiu]
    Lavínia | 27-05-2005

    del vaivé molt acompassat, rítmic del deixar-se anar entre els avatars de la vida.
    Aquest "balanceig entre el mar de la mediocritat", hi sures perfectament.

    M'ha agradat.

    PS
    Sols voldria dir-te que tant el teu nom com el pseudònim tenen un signficat en la nostra literatura que t'honoren, Aloma-Plaeerdemavida.

    Visquin Mercè Rodoreda i Joanot Martorell!!

  • Hola Aloma...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 27-05-2005 | Valoració: 10

    ja fa un cert temps que no acostumo a valorar,
    però aquest teu preciós poema mereix tot el meu reconeixement, i també el meu vot per al concurs.

    FRÀGIL ONADA l'he trobat un poema on les paraules emprades són molt adients, molt pures... i si m'ho permets, doncs que l'he trobat, no molt cru o aspre, sinó molt real, tal i com és a voltes aquesta nostra vida.

    I si no fós pels poetes, que de vegades composem poemes com aquest, on emprem les paraules precises i també precioses per demostrar que a la vida hi ha aquesta realitat,
    doncs potser si que aleshores seria cru i aspre de veritat el fet de viure...

    però precisament el poema ens pot servir per demostrar una realitat evident, encara que poètica... i en el fons, agradable alhora de llegir-lo.

    ENHORABONA ALOMA/PLAERDEMAVIDA!!!

    UN PETÓ...

    I UNA FORTA ABRAÇADA!!!


  • Tot el fràgil... es trenca....[Ofensiu]
    Camps de Tristor | 26-05-2005 | Valoració: 9

    Aquest poema es molt bonic, curt pero interesant. M'ha agradat força. Paraules molt tècniques. Senzill però entendridor. Passat per CaMpS dE tRiStOr i haver que et semblen els meus relats!;)

    Molt bonic debó!! Petonets!!

    CaMpS dE tRiStOr

  • OhCapità | 26-05-2005 | Valoració: 10

    suau remor del mar, onada rere onada, mmm, i al fons, tocant la llunyania, una sinuosa onada de bell cant .., sols uns instants, lleus i tranquils, sense cridar porta la fragilitat anunaciada, mmm, preciosa, senzilla, mmm, .... i poc a poc sense pausa arriba, i jo quiet em deixo inundar per tal plaer, suau i salat, mmm, ...


    (poema curt i bell, i només un apunt, res de mediocre, res d'arrossagar-se, mmm, fràgil i suau sí, i acariciant la sorra, mmm, acariciant i donant vida també)
    OhCapità

Valoració mitja: 9.63

l´Autor

Foto de perfil de plaerdemavida

plaerdemavida

6 Relats

52 Comentaris

11750 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Em dic Aloma. Vaig néixer a Manresa el 1986.

Tinc 20 anys i moltes ganes de llegir i de ser llegida.

Gràcies per passar per aquí!

alomavilamala@hotmail.com