Fanalets

Un relat de: Xantalam

S'han fos les llums del món.
Sols un llumí il·lumina, caldeja,
per dins, les cavitats del meu cor
i tènue, tempera la desesperança...

La costra del sutge atabuixa
el desconsol clos, i en la pell,
com el cuir ert de camussa,
el buit avença, lent, pel sender.

Una legió de sobergs fanalets
deambulem sols, somnàmbuls
per un camí de pols, penombrós.



Comentaris

  • guapíssima![Ofensiu]
    gypsy | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    un petó molt gran

  • Fanalets cap a la Llum...[Ofensiu]
    F. Arnau | 09-12-2008 | Valoració: 10

    Em va sobtar moltíssim aquest poema teu sobre el Melorepte del rnbonet, dedicat a la desil·lusió de la nostra malaurada pàtria...
    Sobretot perquè jo me'l vaig agafar per la vena irònica que tant ens agrada als valencians, mentre que tu li donares un to solemne i metafòric que em va trsabalsar...
    Em quede amb els darrers versos:

    "Una legió de sobergs fanalets
    deambulem sols, somnàmbuls
    per un camí de pols, penombrós."


    Que els fanalets ens il·luminen cap un futur gloriós, i que el camí polsós i penombrós es converteixi en una ampla avinguda plena de llum...

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

  • Valoro i discrepo.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-12-2008 | Valoració: 10

    No s'han fos les llums del món.
    Tant sols els llumins de la gent que bufa sobre els seus llumins.
    Reclamo els llums de l'esperança !

  • Preciós![Ofensiu]
    brins | 01-12-2008 | Valoració: 10

    Vas abocant lentament la melangia amb un rera fons de llum gràcies al llumí que esmentes.
    Molta riquesa de mots.
    Una abraçada

  • Sobergs fanalets[Ofensiu]
    Màndalf | 29-11-2008

    Que deambulen sols... qui els ha deixat anar?
    Però mentre ens quedi el llumí sempre tindrem l'esperança de poder encendre un bon foc.
    I amb un bon somriure, com el teu, quina por ens ha de fer? Una foguera farem!

    Un poema ple d'imatges i lluminós.

    Una abraçada

  • Això semblem, xicona![Ofensiu]
    rnbonet | 27-11-2008

    Una filera de fantasmes amb fanalets, una nit obscura, cercant no-se-sap-què. Una idea perduda, mig fosa en el record d'un temps no massa llunyà. Icada vegada -llàstima!- hi ha menys gent disposada a "pujar al Montgó"...
    El teus 'renglons curts', breus -com cal que siguen els bons poemes- els recordaré sempre:"caldejant ...el meu cor" per no tenir "desesperança".
    Emperò, sempre tindrem...
    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140363 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic