et vull conèixer a fons

Un relat de: ATZAVARA

Et vull conèixer a fons.
Com l'estudiant aprèn cada dia.
Com l'Infant que observa per primera vegada.
Com els amants que es besen per primer cop.
Com l'aigua glaçada que surt de la muntanya.
Com el capsigrany quan s'acosta al rierol per beure aigua el primer dia d'estiu.

Vull parlar-te, escoltar-te, mirar-te, aprendre al teu costat,
i també ensenyar-te tot allò que tingui a l'abast i et pugui oferir.
Vull tastar-ho to amb tu, tot allò teu.
Descobrir-ho tot mentre tu també ho descobreixes.
Els dos a la vegada. Plegats.

Perquè et vull veure créixer, et vull sentir riure i plorar.
Vull notar la teva alegria i les teves desil·lusions.
Et vull tenir amb mi encara sabent que marxaràs.

I dins d'aquest llac de sensacions que es deu sentir quan s'és mare, en gaudiria al màxim, sense voler mirar endavant o enyorar el passat. Només dedicant-te el moment.

I quan notés que aquesta complicitat s'esvaeix, ho versificaria tot,
per trobar un final feliç. Per tenir un record. I perquè fos etern.

Comentaris

  • M'ha agradat la manera d'explicar-ho....[Ofensiu]
    3llunes | 28-06-2007 | Valoració: 10

    Diuen que ser mare és el més gran que et pot passar. Crec que t'ha d'envair una tendresa i un amor tan grans que no es deu poder explicar en paraules.
    I com bé dius amb tantes ganes de voler oferir tot el que sabem i tenim a aquell ésser que miraculosament és una part nostre!
    I totalment d'acord amb lo de gaudir-ne al màxim, viure el moment, sense mirar endavant o enrere. Espero si mai m'arriba, que sigui el moment tant fort i meu que en sigui capaç.
    3 petons de cada Lluna!

  • Coneixença profonda[Ofensiu]
    brideshead | 27-06-2007

    és tota aquella que queda intensament compartida entre dos, amb complicitat i sentiment. I com tu bé dius, voler conéixer un fill és una altra classe d'amor, hi ha qui diu que és l'amor més gran que es pot sentir. I tu ens dius que voldràs conéixer el teu fill a fons, però també ens dius, i és el més important, que això significa estar al seu costat incondicionalment, per tot allò bo i dolent, en els moments feliços i en els moments tristos. És a dir, convertir-te en una AMIGA per a ell, entenent l'amistat, quan és sincera del tot, com a expressió màxima de coneixença.

    M'ha agradat molt aquest monòleg que vas fent, pausada i dolçament, sobre tot el que voldries sentir a l'hora de ser mare. Dius que volies fer una història romàntica... però potser l'estimació entre mare i fill, o entre pares i fills, també té un punt de romanticisme, oi?

    I destaco, per brillant, el teu apunt final: quan s'esvaeixi tota aquella complicitat, segurament perquè el fill ja seguirà el seu propi camí, faràs de tot allò un bell poema, per convertir-ho en un record inesborrable i etern. Magnífic!

    Una abraçada, Atzavara, i felicitats. Tens moltes coses maques escrites.

  • gràcies![Ofensiu]
    ATZAVARA | 27-06-2007

    gràcies pels comentaris!
    levingir, m'agradat molt el teu comentari. Tens raó, quan comparteixes, coneixes més...i quan recordes.....buff!!!!
    petons d'atzavara!

  • és molt maco[Ofensiu]
    ANEROL | 26-06-2007 | Valoració: 9

    crec difícil arribar conèixer a fons a ningú, per molt pròxims i molt al cas que estiguem de la persona; però és desitjable

  • Tendre[Ofensiu]
    Otgerbarcel | 26-06-2007 | Valoració: 10

    Toques el voraviu, ATZAVARA. Caldria no tenir sang a les venes per no emocionar-se. Poemes així et fan sentir que tot val la pena. I qui no s'hi emmirallaria? Et fan somiar.

  • molt maco[Ofensiu]
    mimí | 26-06-2007 | Valoració: 7

    Ei, mare,marona, ai caram, és molt maco, primer he pensat que parlaves de parella, molt maco. Ja veuràs com tot arriba!!!
    Petons
    centaure.

Valoració mitja: 9.2

l´Autor

Foto de perfil de ATZAVARA

ATZAVARA

41 Relats

162 Comentaris

49913 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Per expressar tot allò que sento...escric!!

M'agraden les paraules, perque amb elles puc crear!

Escriure és...el millor per fugir, per inventar, per crear, per somniar, per imaginar, per esbargir...

Potser és l'enyor allò que ens fa sentir, allò que ens fa tirar endavant, per algun dia, tornar-ho a sentir.....


MESTRE D'AMOR

Si en saps el pler no estalviïs el bes
que el goig d'amar no comporta mesura.
Deixa't besar, i tu besa després
que és sempre als llavis que l'amor perdura.

No besis, no, com l'esclau i el creient,
mes com vianant a la font regalada.
Deixa't besar -sacrifici fervent-
com més roent, més fidel la besada.

¿Què hauries fet si mories abans
sense altre fruit que l'oreig en ta galta?
Déixa't besar, i en el pit, a les mans,
amant o amada -la copa ben alta.

Quan besis, beu, curi el veire el temor:
besa en el coll, la més bella contrada.
Deixa't besar i si et quedava enyor
besa de nou, que la vida és comptada...

Joan Salvat Papasseit

si voleu compartir paraules: mpassolas@gmail.com