Estimar

Un relat de: Bella_dorment

Aquesta tarda, m'he connectat al messenger, i he vist un nick el qual m'ha fet pensar una cosa: Com de fàcil n'és dir t'estimo. Molta gent coneix algú i ja li diu aquesta màgica paraula. Realment amb un mes es pot dir t'estimo? Probablement dir-ho sí que es pot, evidentment no està prohibit, ara, el sentiment és verdader? Probablement no.

Per dir-li a algú t'estimo, hi ha d'haver-hi, segons el meu criteri, un cert i llarg temps recorregut entre les dues persones. Un mes, dos mesos, tres, diria que no són suficients...
Per dir-li a algú t'estimo has de sentir que coneixes aquella persona com el palmell de la teva mà, has de sentir dins teu que quan veus aquella persona una càlida sensació t'envaeix.

La paraula Estimar avui en dia s'utilitza tant com anar a comprar el pà, i veus que realment està perdent el seu veritable valor. Estimar és un terme força genèric, existeixen a més a més, moltes maneres diverses d'estimar. Jo no estimo de la mateixa manera a la meva mare que a la meva millor amiga, les estimo a les dues però de manera diferent.

D'altre banda, també se'n diuen d'altres de ximpleries, com per exemple "junts per sempre" o "no sé que faria sense tu" . Com pots dir que estaràs sempre amb algú? potser t'hauries de plantejar de viure el present i si hi ha un futur amb aquella persona doncs perfecte, però molts cops aquests que es posen junts per sempre ho deixen córrer al cap de poc. Respecte al no sé què faria sense tu, doncs faries el mateix que feies quan no coneixies o no estaves amb aquella persona, així de senzill.

És curiós com vivim en un societat on es diuen moltes coses sense pensar-les en realitat. Per mi, el veritable amor és aquella parella d'avis, asseguts en un banc d'un parc, en silenci però agafats de la mà, que han passat moltes experiències junts, es coneixen l'un a l'altre fins als seus íntims secrets, i han aguantat una pila d'anys junts...

Amor és saber estimar sense necessitat de demostrar-ho a ningú, és sentir papallones "al principi" i voler viure al costat d'aquella persona "després". És mirar-se als ulls i saber transmetre qualsevol cosa, és gaudir d'un silenci sense sentir-te incòmode... És sentir que realment ella complementa el teu jo.

Gràcies als meus complements jo sóc qui sóc. Les persones que m'estimen m'ajuden a desenvolupar-me cada dia una mica més i a descriure'm a mi mateixa.

Comentaris

  • estimar és[Ofensiu]
    instants | 17-06-2008

    compartir amb la llibertat de ser, d'equivocar-se mil vegades, de demanar perdó, de jugar com nens sota la lluna, de somriure i comunicar el desig de viure.....

    Estimar sense dependència és llibertat i confiança amb un mateix, una altra manera de viure.

    Salut!

  • estimar[Ofensiu]
    ESTEL | 06-05-2008

    Mira jo penso que les persones de fet tenim el poder d´estimar, en realitat estimem per natura, es la societat aquesta que et fa veura la palla on no la hi ha i deixas d´estimar.....
    Evidenment l´amor es sent i es trasmés d´una manera que mancan les explicacions, es una emocio que quan la sents ho fas sentir, quan estimes i t´estiman mancan les paraules. De debo creus que necesitem un temps determinat per estimar? El que passa es que quan estimes de debo el temps fa mes gran aquest carinyo, el temps compartit, les penes, les alegries. Pero pots enamorarte en un instant, perque no