Ensenya als nens

Un relat de: Àlex Casanovas Boada

Ensenya-li als nens a creure en els ideals i que aquelles coses que no es veuen també són realitats. Digues-los que l'amor no es veu, però es pot sentir, que la música té una explicació però que les melodies surten del cor. Ensenya'ls a tenir esperances, doncs tots els dies surt el sol. I no els diguis que surt perquè existeix una llei de gravetat o que el sistema solar es manté per una perfecta estabilitat de les forces *centrifugas i centrípetes. Ensenya'ls que el sol surt perquè Déu porta la llum per aquesta estrella *resplandeciente. Ensenya'ls el respecte per les coses simples i per la naturalesa. Ensenya'ls a resar, a tancar els *ojitos i que s'imaginin al seu àngel guardià que els protegeix i els guia. Ensenya'ls tots els dies a treballar en un petit projecte, diferent sempre. Estimula la seva creativitat amb les seves joguines i amb altres joguines que ells mateixos puguin crear. Ensenya'ls a somriure i sempre acaricia'ls, siguin qui siguin aquests nens, perquè no saps que poden convertir-se demà, tal vegada siguin ells qui et donin la seva mà amiga o et neguin la salutació si més no ho esperis. Tal vegada siguin el teu metge, el teu amic, el teu assaltant, o el teu jutge. Ensenya'ls que la vida és aprendre a ser feliç i que la vida ens donarà moltes alegries, però nosaltres devem donar-li també un sabor a la vida. Ensenya'ls que devem donar-li un poc d'alegria a totes les coses i que tot el que arribi a les nostres mans o a la nostra vida, sempre devem deixar-lo millor del que estava quan ho trobem. Ensenya'ls que tot allò que prengui contacte amb nosaltres deu sempre millorar. Ensenya'ls el valor del respecte, de la fe, de la confiança, ensenya'ls a ser intel·ligents i que no menyspreïn els seus sentiments, ensenya'ls a estimar i que en tot moment sàpiguen que tenen el dret de viure i ser cadascun el que en la seva vida vulgui ser. Ensenya'ls que quan siguin adults deuen voler i respectar als futurs nens.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer