ENS HAN ROBAT UNA HORA !!!

Un relat de: aurora marco arbonés

ENS HAN ROBAT UNA HORA !!!

Ja hi tornem a ser! No en tenim prou amb tot el que està plovent ( en sentit real i metafòric), que encara ens han de pispar una hora, o si voleu seixanta minuts, i si preferiu tres mil sis cents segons? Què passa? que no tenim prou mals de cap? La ministra Chacón "desfaciendo entuertos" per aquests móns de Déu, els empresaris enlairant pancartes reivindicatives (on s'havia vist!) i els nous pobres, nets i polits, fent cua per a poder menjar calent.
Diuen que no han fet més que recuperar l'hora sobrera que ens havien regalat fa uns quants mesos. L'hora sobrera, l'hora sobrera, qui sap on para aquella hora sobrera! Jo ja me l'he polit, o millor dit, polida. O és que es pensen que me les vaig guardant a la butxaca jo les hores!
A més a més ho fan amb nocturnitat i traïdoria. Perquè dic jo, et passes mitja nit desvetllada pensant que el fantasma de l'atur ronda els teus fills i que s'estan fonent els estalvis de tota la vida, que això sí que fa ràbia! Has estat estalviant "tacita a tacita", cosint-te els baixos dels pantalons per esgarrapar uns eurets, fent-te la depilació i el tenyit a casa patint el menyspreu de perruqueres i esteticistes, i ara et trobes que els quatre calerons que t'havien aconsellat que invertissis en borsa s'han fet fonedissos. Que jo no ho entès mai això de la borsa, que puja i baixa com si fos un ascensor. Doncs, el que deia, et passes mitja nit desvetllada i, quan ja has agafat el son dolç, van i et foten una hora de dormir. I on ha anat a parar aquesta hora? Això és el que voldria jo saber. A la caixa forta d'algun banc o a la butxaca d'algun polític, que no m'estranyaria gens ni mica.
Oh, i diuen que te la prenen un diumenge perquè així no te n'adones tant. Ah no? I qui diu que no te n'adones? Que no hi ha feina per a fer també els diumenges? Que no es presenten a dinar els fills i les nores, i has de cuinar els macarrons i el tall rodó? Que, per cert, les meves nores cada dia estan més repeloses i més llepafils. Elles, que tot just saben fer un ou ferrat , no s'estan de fer comentaris com "està bo, està bo però potser hi has posat una mica massa de tomàquet a aquests macarrons" o "es nota massa el gust del clau en el rostit". I una, que és prudent i no vol provocar un conflicte familiar, es va mossegant la llengua, mossegant la llengua, que ja la tinc en carn viva. Bé, deixem les nores, que aquest és tema per una altra història.
A mi el que em té amoïnada és la gent que neix o es mort en aquesta hora extraviada (ui, quina rima!) Posem per cas un nadó. Quan el dia de demà li vulguin fer l'horòscop i li pregunten com estava la lluna en el moment del seu naixement, què dirà? Doncs que plovia i no es veia cap lluna. Val. I a quina hora? Doncs en una hora que no era hora ni res. Apa! Vosaltres creieu que no l'arrossegarà sempre a sobre aquesta carència? Podrà fer una vida normal una persona que va néixer en un temps inexistent? I no parlem dels que es moren. Quan s'han mort? Estan segurs que són morts? Oh, això pot semblar una banalitat, però és un assumpte d'importància capital.
Voleu que us digui el que penso? Doncs que, amb tot el que estem passant tots plegats, aquest any, si més no, no ens l'haguessin hagut d'escamotejar aquesta HORA DELS TRONS!!!

Comentaris

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 17-02-2010 | Valoració: 10

    Hola;

    Val més tard, oi ?

    tot i que en el meu cas sigui per més d'una hora.

    El text en un arxiu annex a l.email adreçat a tribuna@guimera.info

    Gràcies

  • jo tampoc[Ofensiu]
    pereneri | 15-04-2009 | Valoració: 10

    no he entès mai aquests canvis d'hora. Els polítics que decideixen això, ja pensen en la gent gran, en els malalts, en la gent de pagès, en les bèsties que s'han de munyir o a les quals cal donar menjar?

    No, segur que no, només pensen en les empreses elèctriques, dirigides pels seus amics.

    Gràcies per escriure-ho amb bon humor.

  • Com que soc una mica drogadicte dels teus escrits, he tornat a llegir-los i me'n he adonat que...[Ofensiu]
    entortilligat | 15-04-2009

    ...et vaig fer el comentari "13"! Així que rectifico i passem al "14".
    Petons que rima amb...supersticiòns!

  • gracies pel comentari[Ofensiu]
    entortilligat | 12-04-2009

    1/2's petons que rima amb................. 1/2's petons...que ens han robat un hora i no tinc teeeeemps, retrons!

  • Ja hi tornem a ser![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 06-04-2009 | Valoració: 10

    Ja hi tornem a ser!
    Un altre dels teus, esperats, escrits, dels quan em declaro addicte.
    Gràcies!
    - Joan -

  • per una hora mes[Ofensiu]
    Avet_blau | 05-04-2009 | Valoració: 10

    això em recorda els nascuts
    un 29 de febrer de qualsevol ,
    i que van fent anys cada 4.
    ho celebren el 28 febrer o el 1 de març?,

    Temps desaparegut i hores robades,
    i que el nostre rellotge nota, subtilment;
    costums que reneixen, la gent surt mes,
    i les relacions socials es potencien,
    es fa mes esport,
    total per una hora mes...

  • Jo també m'he polit la sobrera[Ofensiu]
    nuriagau | 03-04-2009 | Valoració: 10

    Quan vaig veure el títol d'aquest relat als últims comentats, vaig pensar: "serà un relat de l'Aurora?". Tenia molt present el teu I ara què en fem de l'hora sobrera?

    Jo també estic d'acord amb tu: " amb tot el que estem passant tots plegats, aquest any, si més no, no ens l'haguessin hagut d'escamotejar aquesta HORA DELS TRONS!!!". Has encertat amb un brillant final per a aquest enginyós nou monòleg televisiu.

    Enhorabona pel relat!

    Núria

  • Que detenguin al lladre, doncs![Ofensiu]
    Unaquimera | 01-04-2009 | Valoració: 10

    Només de pensar que tenia una estona per poder passar a llegir-te, se m'ha posat el somriure als llavis que, en arribar i regalar-me el teu relat, s'ha transformat en una rialla revifadora.

    Avui, que està plovent ( en sentit real i metafòric ) i convé menjar calent ( quina primavera més fresca que tenim! ), és una sort tenir a la mà textos com el teu, ben escrit i ple de bon humor, d'aquell que es diu "humor sa", o sigui, del que permet riure's de les coses que, en cas de prendre-se-les seriosament, acabarien per fer-nos mal endins, ja que la "mala llet" ha de ser per força dolenta per un o un altre òrgan que necessitem mantenir en bon estat per continuar tirant, estalviant i passant el temps, hora amunt o avall.

    T'envio una abraçada de les que duren... tot el temps que vulguis portar-la posada,
    Unaquimera

  • Un suggeriment:[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 31-03-2009 | Valoració: 10

    posar-la en el calaix dels objectes perduts i fer-ne ús quan la neccessitem.
    Un relat molt agradable de llegir.
    Un petó
    Nonna_Carme

  • Ara que tinc més temps(?¿?¿?¿)...[Ofensiu]
    entortilligat | 31-03-2009 | Valoració: 10

    ,,,te'l puntuo dins de un hora legal i no robada.
    Felicitats Aurora Marco!

  • vaig de bolit[Ofensiu]
    josep casanovas olmos | 30-03-2009 | Valoració: 10

    Faltava la puntuació.

  • L'hora perduda[Ofensiu]


    Un relat molt ben dibuixat que pinta els moments actuals sopta un punt de vista irònic. Lo fotut és que ens van fotre una hora i ens la retornen al cap de mig any i sense interessos. Qui són els que pertanyen al banc del temps?... Em pregunto si també arrossegaran la consagrada crisi. En tal cas Aurora Marco examina la situació i dóna la seva opinió amb mestria.

  • Com sempre els teus relats...[Ofensiu]
    Romy Ros | 30-03-2009 | Valoració: 10

    traspuen visió irònica de la relaitat social. M'agrada l'humor que li saps posar aquest tràfec que tots portem per tal que després ens fotin els calés i ara, a més a més, el temps. Estic amb tu!

  • L'enhorabona[Ofensiu]
    JOANPG | 30-03-2009 | Valoració: 10

    Amb el teu estil inconfusible, amb una ironia fina que encisa i les veritats com a punys que deixes anar com si res, fa que el teu relat sigui una obra d'art. (perdó per la rima).
    Repeteixo et dono l'en "hora" bona.

  • Robar o Trobar ?[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-03-2009 | Valoració: 10

    I si juguem a trobar aquesta hora, sense el rellotge ?

  • No tinc ni temps de valorar-lo![Ofensiu]
    entortilligat | 30-03-2009

    Estic completament d'acord amb tu Aurora! Lladres, mes que lladres!...i me'n vaig corrent que m'han pispat tb l'hora i no tinc mes temps...El memoritzo per escollonar-me de riure a la feina(si es que no han tancat...!
    Sim plement, un relat perfecte i...ai que faig tard, ai!
    Petons que rimen amb...l'HORA DELS TROOOONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251601 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.