Els teus enigmes

Un relat de: ROSASP

Dibuixa'm
un breu instant
a les parpelles,
del que ara sents,
del que tu ets...

Per poder-te saber
molt a prop meu,
grava'm a foc lent
un bes,
entre l'ànima i
la pell.

Pinta'm
un sospir de vida,
mentre em mires
dolçament,
amb humides pinzellades
del color d'un cel
rogenc.

Amb un polsim
dels teus somnis,
amb els llavis
ben calents,
teixeix-me espurnes
de llum i l'empremta
d'un pas ferm.

Vola i aterra
quan vulguis.
No vull la clau
del secrets!

M'agraden els
teus enigmes,
els que neixen
transparents.
Vull tenir-te
dins i fora,
no pretenc
que siguis meu.

Dóna'm llocs
per explorar,
espais llunyans
i propers.
Entre l'ombra
d'un sospir
deixa'm
un misteri
encès ...






Comentaris

  • deixa'm[Ofensiu]
    jaumesb | 09-02-2006 | Valoració: 10

    estimar-te com a mi m'agrada estimar, com a tu t'agrada que t'estimin
    ho estimem tot de l'altre, ens agrada que ens estimem tot de nosaltres
    m'encanta llegir-te, és com llegir-me
    a l'ànima de ponent de la que bec també li agrades molt.
    no existeix llevant sense ponent, mar sense muntanya

  • AIXÍ ES DEIXA EMPREMTA[Ofensiu]
    Jofre | 07-09-2005 | Valoració: 10

    Rosa,

    Enigma: allò que és costós d'endevinar i/o de trobar-ne una explicació. Un secret.

    Tot el poema és concís, clar i transparent. Tens uns comentaris que subscric, per tant si no insisteixo en la bellesa de les dues darreres estrofes és perquè ja saps que estan molt ben teixides i que, personalment és el poema en ple que té una continuïtat extraordinària que no vull obviar (en els teus relats també és gratament evident).

    Amb un instant (fins i tot especifiques que sigui breu: bé) que els teus ulls poguessin endinsar-se en els de l'altre -probablement, no ho dubto pas- podries esbossar els sentiments i, en definitiva el que és aquella persona.

    Molt lloable: admires la sinceritat.
    Jo també crec que encara hi viu en els ulls (malgrat passi el temps això no canviarà).

    Gravar un bes entre l'ànima i la pell: entre allò més visible i allò més pregon.
    Excel·lent Rosa.
    A més a més en separar bes i pell marca el ritme de tota l'estrofa.

    Pinta'm... dolçament...
    estimes moltíssim les persones i la vida (seguirà orbitant entorn d'aquests dos grans enigmes).

    Un bes, un sospir de vida, un polsim d'un somni, espurnes de llum...
    aprecies veritablement allò que té una aparença efímera però que és el que permet entendre'ns.
    En raure en tu, ja hi dónes consistència (no només en forma de paraules, n'estic segur).

    No vols la clau dels secrets...
    t'honora i no t'afalago, Rosa, de debò.

    Una abraçada!

    :-)

    PS: Rosa, et semblarà innecessari, però segueix escrivint.
    Et llegeixo, i sé que si els meus comentaris arriben amb retard, relataires (totes i tots fantàstics) hauran deixat la seva opinió, també, de tot cor.

  • Directe a l'ànima...[Ofensiu]
    Quimera | 03-06-2005 | Valoració: 10

    Breu.
    Concís.
    Profund.
    Intens.
    Ple.
    Mils de d'adjectius que brollen d'aquestes estretes línies amb tant significat.
    M'agrada el teu estil. Em fa creure en que existeixen més que quatre segons que s'escapen de les nostres vides inutilment. Més que perdre el temps estúpidament, tu saps aprofitar-lo admirablement escribint contínuament i desenvolupant la bellesa del teu interior.
    Ànims i que res et destorbi quan escriguis.
    Una abraçada.

  • GariKoitz | 03-06-2005 | Valoració: 10

    grava'm a foc lent
    un bes,
    entre l'ànima i
    la pell.


    Brutal!

  • rodó[Ofensiu]
    Melcior | 31-05-2005

    Misteri,enigma,
    descobrir,seduir,
    imaginar,estimar,
    crec que hi ès tot.
    Gracies per els comentaris
    i endavant.

    Melcior.

  • cada vegada...[Ofensiu]
    Capdelin | 30-05-2005 | Valoració: 10

    més profunda sense perdre aquesta aparença innocent i visualment simple de la teva poesia... poema preciós, sempre positiu, ric en expressions poètiques i amb una intenció d'amor noble i etern.
    una abraçada

  • Preciós[Ofensiu]
    Marteva | 29-05-2005 | Valoració: 10

    Un poema maquíssim, preciós....
    M'encanta com fas que sigui tan meravellós saber-se incapaç de conéixer l'altre completament.


    M'ha agradat molt el comentari que m'has fet, que saps de quina casa era la teva àvia (de Torres de Segre)...
    Has pujat mai a Carrassumada? Seria maco que n'escrivissis un poema, o dos o tres....
    Una abraçada molt forta.

  • Lavínia | 26-05-2005 | Valoració: 10

    senzillament, una poetessa! Tens un domini del lèxic i de tot el que significa la imatge propi d'una virtuosa de la llengua:
    "Deixa'm espais per explorar (...)entre l'ombra d'un sospir/deixa'm un misteri encès"

    Molt ben buscat!

    PD
    Gràcies pel teu comentari, Rosasp. T'he de dir que no escric gaire perquè fins ara no he tingut gaire temps. He passat ben bé un més amb molta feina.

  • Somriures,...[Ofensiu]
    rnbonet | 26-05-2005 | Valoració: 10

    ...tendreses, carícies, record...
    " dibuixa'm /un breu instant/ a les parpelles" Donar-se a un altre ésser, sense demanar-lo per complet... Dolcesa, enginy i sentiment...
    "pinta'm/ un sospir de vida"
    Qunat d'amor en poques paraules!

  • quetzcoatl | 26-05-2005

    Quina persona mes especial... Saps? Tens un 'savoir faire' no nomes per la literatura sino tambe per les idees i per com estimes la vida, que espero que vagis contagiant a tots els qui t'envolten...
    Es un poema precios, preciosissim, respectant la vida i intimitat de l'altre amb la tendresa d'una porta i uns braços sempre oberts; deixen entrar, abracen, pero no retenen. Es estimar sense barreres, sense limits ni possessions, i voler saber les coses a poc a poc, conservant sempre l'enigme que amaguen dos angels diferents.

    Ets fantastica....

    petons

    m

  • Genial... com sempre[Ofensiu]
    Marc Freixas | 26-05-2005

    Ets una poetessa que va a més.

    Si!!! ja ho sé... d'això es tracta,
    però deixa'm dir-te,
    remarcar-te,
    resseguir-te fins i tot el fabulós vers final :

    "entre l'ombra
    d'un sospir
    deixa'm
    un misteri
    encès"

    GENIAL IMPRESSIONANT

    UNA ALTRA VOLTA...

    ETS INDISCUTIBLE POETESSA
    QUE DE LA PARAULA EN FAS VERS,
    I DEL VERS EN FAS POEMA.

    DE CADA POEMA UN REGAL...

    I DINS DE CADA REGAL, UN TROSSET DE TU, DEL TEU TALENT

    I DEL TEU TALENT EN SURT LA BELLESA LITERÀRIA EXCEL·LENT...

    PERÒ TOT SERÀ MOLT POÈTIC...

    PRECIÓS!!!!!!


    UNA MOLT FORTA I SENTIDA ABRAÇADA ROSA!!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644561 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")