ELS MANAMENTS DEL BANQUER

Un relat de: Lluís Berenguer

... I aparegué, a través del forat de la capa d’ozó, un núvol lliurat per l’escalfament global, del qual eixien rajos, trons, pluja àcida i la veu del progrés que digué:

A vosaltres, Oh,banquers! davant aquesta crisi, els manaments us recordo:

1- Voldràs als diners sobre totes les coses i al Banc més que a tu mateix.
2- No prendràs el nom de Wall Street en va.
3- Santificaràs els paradisos fiscals.
4- Honraràs la Santíssima Trinitat del poder: FMI, BM, OMC.
5- Ofegaràs tothom amb els préstecs sense compassió.
6- Cometràs accions d’usura.
7- Especularàs cada minut.
8- Defraudaràs hisenda amb el diner de tots.
9- No consentiràs ni l’honradesa ni la humanitat al teu Banc.
10- Cobdiciaràs el bens aliens tenint accions en multinacionals.

... aneu i continueu subjugant totes les nacions al nou missatge de salvació! globalitzeu i universalitzeu-lo perseverant en l’evangeli capitalista!

Oh, deixebles del sistema! Fills del Capital! Banquers que haveu jurat solemnement el bellreguard d’aquest decàleg! jo us dic:

No patiu per res, ni que us desacrediten, ni que us humilien, ni que us diguen lladres, perquè jo, havent beneit els prínceps de les nacions, no consentiré que cap d’aquestos s’apropien de les vostres entitats per no haver-ne administrat bé el capital, sinó que, per intersecció de la vostra fe, de qui creu en mi, faré que us siga restituït en 7000 vegades 7 allò dilapidat.

Sí! Vosaltres sereu salvats, però aquells que no creuen en mi seran condemnats a l’embargament, arruïnats, despullats de llar i de feina, i no sols això, sinó que, per a major càstig, encara tindran que pagar-vos a vosaltres, Oh! Apòstols del Capital, els deutes contrets.

Perquè així esta escrit: amb diner públic seran salvats els bancs i pel diner públic serà condemnat l’individu.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer