El déu estrany

Un relat de: Jere Soler G

Ets estrany, Déu;
no t'entenen;
dibuixes despullat,
l'esclat dels nostres cossos;
i corren a amagar-los.
Encens l'amor profund
d'una mare al seu fill,
i diuen que és un cas
de percepció fallida per la força
de l'hormona i de la sang.
En créixer,
se'l miren plens de sorna;
com si l'hormona no hi fos també
en la lluita i la mort, la sang i el combat;
com si l'hormona no ens menés també
a l'amor falsejat dels interessos.
L'amor del vent fa onades a la sorra
en un racó de mar ignot;
i aixeca el verd gemat al cel atzur,
i escampa les llavors de la bellesa.
L'amor que sols és cert si és com d'infant,
i mor quan mor el pensament i prou,
o potser no.
¿On és l'amor que plous
arreu i rius
quan germina a la terra
a la foscor i la nit?

Ets estrany, Déu;
et disfressen;
d'encens, de normes,
de casulla i hàbits,
de judici i odi,
de flames i crits eterns.
I el mar
esborra lent
un nom escrit damunt la sorra.
I plous
sobre del bo i dolent de tot.
I a l'últim, fugen els records;
s'oblida el llarg camí de l'existir.
I tot és nou i és nu.
I arreu, el teu amor
escampa flaires diferents.

Comentaris

  • Un déu realment estrany aquest[Ofensiu]
    allan lee | 21-04-2013

    que omple els grans homes de grans paraules, i no té una mirada pels infants sense pares o pels animals que ens mengem. Tu tens la teva lluita, Jere; he vist que t'has "obsessionat" amb la nuesa. Has agafat la nuesa com a centre i punt de partida dels teus pensaments i reflexions, i això no pot ser dolent de cap manera; és tan sols l'idea primordial que et fa recórrer altres camins. Jo tinc l'obsessió del matar per viure, una idea que em porta a considerar la matança d'animals com una crueltat obligada, que no em permet estar en pau amb mi i amb l'espècie que m'ha tocat. Perdona tanta disquisició que no ve al cas, però llegint trossos teus d'aquí i d'allà i sobretot del teu darrer llibre- molt bonica per cert la portada- veig que aquesta nuesa t'apassiona i t'arrossega. No te'm enfadis i ja sé que no ho fas- o així ho crec- perquè no és cap delicte emotiu ser arrossegat per una idea bella o colpidora. Espero que no en tot cas. Avui he estat a Barcelona- cursa de Bombers, el meu fill xic- i hem passat per un passeig molt bonic ple de paradetes. En una, entre el reiki, la transcendència personal, l'art d'estimar-se, i mil i una disciplina per viure millor, o per anar a molts cursos, hi havia una parada de naturisme: he pensat en tu, i he mirat per si hi eres, ja veus, deu ser perquè ets l'únic naturista que "conec".
    Aquest poema m'agrada perquè barreges les hormones amb la natura, i d'això en surt una poesia alada i llúdriga, que cavalca entre aigua i aire, però té alhora un intel.lecte que m'agrada i comparteixo. Sí: les femelles de la fura pareixen "per instint"; les dones ho fem "amb amor". L'amor és gran, i també les hormones, i et dic una cosa: no vull anar despullada per res del món- em sento un esser tan lleig, tan pelat- però si fos un conill, un gat o una guineu de pel preciós, estaria molt orgullosa d'exhibir-me. No sé si això és un comentari o una cosa desnivellada. En tot cas pren-t'ho com un intent amb bona voluntat.

    a

  • hola, jeremias...[Ofensiu]
    teresa serramia | 19-06-2011 | Valoració: 10

    quants premis has guanyat més???
    preciós aquest relat. Intens. Rotund. Perfecte!!
    Rep tot el meu amor...........

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/ada relataire:

    Des de l’Associació de Relataires en Català (ARC) volem recordar-te que està en marxa el Concurs ARC de Narrativa Breu 2010 “Barcelona, t’estimo”.

    Et convidem a consultar les bases d’aquesta convocatòria actualitzada (les trobaràs a la pàgina d’inici d’RC) i a participar-hi de nou amb el teu relat (només cal que s’adeqüi a l’extensió prefixada i que pertanyis a l’Associació).

    Gràcies a l’avançada,

    ARC

  • Mania, rar, obscur, gris[Ofensiu]
    Marc Freixas | 24-12-2010

    En a mi
    parlar de Deu
    em sembla un acte de fe desmesurat, just quan qui ho fa per elevar-lo potser no te mes percepcions que les que vol veure i adorar.
    En a mi
    parlar de Deu
    em desperta l'infant rebel
    que no vol aclamar cap mena d'esperit de cap de les religions existents... en tot cas, la meva religio podriem dir que es la de trepitjar ferm amb els peus a terra i saber-me lliure damunt la vida que em toca viure.Pero aixo es una opinio personal.
    Alguns dels meus poemes son força clars al respecte... i em fan venir
    mania, ho trobo rar i obscur
    i si li poso un color, seria ben gris.
    Un molt bon poema
    que ens deixa força clar que Deu desperta alegries i tristeses i rabia a parts iguals.
    Una abraçada ben literaria.

  • gypsy | 21-09-2010

    Com un cercle, altres seguiran tots els camins concebuts per déu o per l'origen primer, que deu ser el mateix. Sí, és estranya la vida i també ho són les percepcions del que no coneixem. I les omplim de mentides, de somnis... del que sigui, mentre sigui possible tapar l'esvoranc que tenim endins.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

262170 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA