El conte de la A a la Z (Versió llarga)

Un relat de: Richy_llibres
Es fa fosc i aviat, la meva família i jo, buscarem camins diürns.

De moment estem atrapats, així que esperarem ferms.

Gambes hidratades i joiós krill, és del poc menjar que hi ha aquí.

Les libèl·lules mengen nèctar on poden.

El meu fill ha portat raïm, el tenia dins la motxilla i no ho sabíem. Gràcies, fill. Quin raïm més sublim què m'has portat.

Miro per un telescopi que he trobat. No veig res.

Busco una moneda, en trobo una a la butxaca esquerra de la meva jaqueta.

Sabia que en tenia una! Comença a ploure, guio la meva família perquè s'amaguin sota uns arbustos, jo em quedo sota la pluja.

Poso una moneda i miro pel telescopi, veig un home alt, i un altre de més baix.

Són vigilants. Dic a la meva família: «ells us vigilen. Tenen un walkman. S'acosten, venen cap a nosaltres».

Estic xop de cap a peus, i començo a delirar. Sé que he dit alguna cosa als vigilants, però no sé exactament què els he dit. No sé què estic dient.

Fa una bona estona que estic sota la pluja. No em queden forces, em deixo caure a terra i tanco els ulls. Tot és pau i tranquil·litat.

Em desperto a l'hospital, allà davant tinc la meva família i els dos vigilants.

Quan pregunto on soc, em diuen que en un l'hospital. Pregunto on és aquest hospital i em diuen que és a Nova York. M'expliquen que m'he desmaiat al zoo.

Un dels guàrdies de seguretat es disculpa per haver-nos tancat allà. Ens regala una altra entrada. No la volem pas. No volem tornar a passar aquest mal tràngol.

Comentaris

  • Un conte dins l'altre.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-11-2023 | Valoració: 10

    Hola, Richy llibres: Caram! Acabe de llegir-te aquest conte de la A la Z i m'ha impressionat moltíssim. La versió sí que és llaga i la vegada molt original a l'hora de fer un conte dins del principal. Perquè les paraules que són en negreta porten pel conte de la A a la Z. Molt enginyós. Enhorabona, Richy_llibres.
    (Tens un pseudònim molt original).
    Cordialment.
    Perla de vellut.

    Em faltava donar-te les gràcies per llegir-me el meu conte "Una visita inesperada".
    Ja et tinc com a preferit. M'ha agradat.

  • El conte llarg[Ofensiu]
    Prou bé | 30-10-2023

    Tan O més bo que el curt. Tens una manera especial d'escriure que sembla senzilla, però no ho és tant. M'agrada seguir-te.
    Amb total cordialitat

  • Pensaments[Ofensiu]
    Cesca | 29-10-2023

    M’agrada aquesta manera directa de narrar. Llegim el pensament del protagonista. Sense floritures. Sense pausa. Frases que semblen inconnexes, però que a la vegada formen part del tot. Tal com són els pensaments.
    El joc amb l'alfabet també està molt bé.
    Molt bo. Un plaer.

l´Autor

Foto de perfil de Richy_llibres

Richy_llibres

25 Relats

86 Comentaris

5017 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:


Hola, soc en Richy, un escriptor autodidacte.

Tinc un projecte multiplataforma titulat «Els contes d'en Richy» on cada setmana publico a diverses xarxes socials un relat que narro jo mateix. També soc autodidacte a l'hora de narrar.

De fet, m'agrada que el projecte creixi en diferents formats… el tinc en videorelat, audiorelat, en versió text, en fanzine…

I ara també els podeu llegir aquí, i això em fa feliç. Ja que en descobrir aquesta pàgina, m'està agradant molt més penjar-los aquí, perquè els vostres comentaris m'emocionen. S'agraeix molt, de tot cor.


Contacte:

web (novetat!): elscontes.cat
hola@elscontes.cat

xarxes socials:
@Richy_Vidal
@Richy_llibres