Dorsal 261

Un relat de: Petit punt blau
La Virgínia ha sortit a passejar pel parc. Li agrada donar menjar als coloms mentre s'asseu al seu banc preferit.

Just davant seu, una parella de joves corre pel parc, un home d'uns quaranta anys fa estiraments i un grup d'avis fan gimnàstica amb un monitor que els guia.

Recorda quan ella era jove i no li deixaven fer curses per ser una dona.

Fins que Kathrine Switzer va fer la primera marató amb un dorsal d'home, no es va aconseguir que les dones correguessin maratons amb dorsal.

Ella era una bona corredora, però no prou per quedar entre les primeres. Tot i així li agradava participar a les curses, s'entrenava ben fort i tenia unes bones cames, atlètiques.

Va guanyar alguna cursa deu anys després que la Kathrine fes aquella proesa. Recorda que el director de cursa la va intentar aturar al crit de "la cursa és meva i no s'admeten dones", però amb l'ajuda d'altres corredors i del seu xicot, va arribar fins a la meta.

Ara és feliç veient les dones corrent al costat dels homes.

La Virgínia en realitat és la Kathrine Virgínia Switzer i ho recorda tot perfectament, perquè va ser ella qui va realitzar la primera marató amb el dorsal 261 a Boston, l'any 1967.

Aquell any no va guanyar, però va aconseguir una gran victòria.

Se li fa tard. Marxa cap a casa.

Corrent.

Comentaris

  • Fent història[Ofensiu]
    Prou bé | 04-12-2021 | Valoració: 10

    I recordant! Asseguda a un banc de IU un fet que va fer història! Sort

  • 60.000 anys[Ofensiu]
    Carles Linares | 03-12-2021 | Valoració: 9

    Hola Kefas, vols dir que encara queden 60.000 anys?

    No faig humor, malauradament...

    Perdó, Petit punt blau, molt interessant el teu text. Ahir vaig descubrir l'històriia d'aquesta atleta que va acabar mig morta el primer marató olímpic el 1984, i ara la primera dona que va còrrer un marató.

  • És possible?[Ofensiu]
    kefas | 02-12-2021

    Diuen que la cursa de les dones cap a la igualtat és una marató de 60.000 anys.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Petit punt blau

Petit punt blau

7 Relats

21 Comentaris

3101 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60