Dissemino...

Un relat de: ginebre

Dissemino...

...sembro
aquell vers en xarxa
o el relat llegit
que em corprèn encara.

Omplo el meu entorn
de belles formes,
codis
intents
de l'esperança
per trobar un substrat
on florir en calma
on granar de nou
plançons de noves plantes
per infestar el terreny
d'alguna cosa grata.

I fer-la créixer forta
valenta i desplegada,
que no perdem les ganes
de seguir en la dansa.

Així trencarem aigües
preny i sang tancada
fang fins als genolls,
vores inundades.

Comentaris

  • Molt estudiat[Ofensiu]
    Requiem | 29-01-2008 | Valoració: 1

    I poc natural

  • Lilith | 01-07-2007 | Valoració: 10

    La paraula disseminar té alguna cosa de sexual :)
    Sembrar esperança, buscar a l’interior o a l’exterior motius per fer de la nostra vida alguna cosa més bella i més forta (com el resistent ginebra). De nou les teves paraules tenen quelcom de terapèutic :)
    Petons amb carretons*

  • Anagnost | 27-06-2007 | Valoració: 10

    "... infestar el terreny
    d'alguna cosa grata.
    I fer-la créixer forta
    valenta i desplegada"

    Quan algú escriu coses com aquestes i aposta per l'esperança i per no perdre les ganes, està inundant de vida el seu voltant, i està estimulant el lector a "florir en calma i a granar de nou".

    Aquest poema té una vitalitat contagiosa, és d'aquells que, en moments de vacil·lació, t'empenyen i t'empenyen.

    Gràcies, ginebre.


  • Excel.lent![Ofensiu]
    copernic | 16-06-2007 | Valoració: 10

    Un poema bell per les paraules emprades, per la gran musicalitat que té i pel sentit tan lligat a la terra fecunda que li has donat.
    Llàstima no haver pogut conèixer-te el divendres, però l'hora no m'anava gens bé. Que hi farem!. Petons!

  • deliciós[Ofensiu]
    ANEROL | 13-06-2007 | Valoració: 10

    eteri de tan anhel per germinar i brotat.

  • De la sembra[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 12-06-2007 | Valoració: 10

    en culls el fruit de les paraules que tots nosaltres compartim i de les que ens gaudim amb gran plaer.

  • Bellesa trobada[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-06-2007

    I mentre tu dissemines, jo me n'alegro tant!
    Mentre tinguis la força, l'ànsia i l'esperança, estic segura que la bellesa arribarà a tu perquè sabràs trobar-la.
    Com tantes altres coses ( la felicitat, l'amistat, la pau, ... ) de vegades el més important és, simplement, no espantar-la! I tu, a més, la crees... i jo en gaudeixo.

    Un poema preciós que ara mateix torno a regalar-me!

    T'envio una abraçada inundada de mots plens i d'afecte sincer,
    Unaquimera

  • l'home d'arena | 11-06-2007 | Valoració: 10

    és cert que dissemines, com si fores tothora primavera. El què, me'l guarde per ara.

  • la terra[Ofensiu]
    manel | 11-06-2007

    El teu contacte amb la terra és evident. Des del teu nom fins al grapat de poemes que et sorgeixen de ben endins, com una branca poderosa o una flor intensa. Vius els sentiments, les passions, les intimitats a través d'aquest món que sents proper. Ves a saber, potser en una vida anterior eres un pi robust llençant la pinassa que ens amaga els pinatells, o un senzill gerani governant el jardí de la senyora més castissa del poble.
    Aquí hi veig la literatura escampada al teu voltant com a adob de la vegetació que se't remou per dins, a punt per sortir i oferir-nos el teu verd intens, personal i intransferible.

    Uns petons!
    manel

  • dissemines[Ofensiu]
    gypsy | 08-06-2007 | Valoració: 10

    el teu esperit de natura viva i punyent.
    I sembres mots i en fas collita innombrable.
    I els deserts de la terra, amaguen vida sota l'arena, petites engrunes, batecs, poemes de llum i plaers que no s'acaben.

    Fruir, gaudir dels mots com si fos acte carnal.
    Gràcies.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

85204 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com