Diari del Marroc. Xauen (II)

Un relat de: Giser

Xauen, 10 d'agost de 2003
No soc capaç d'assumir tots els fets que han passat en les ultimes trenta hores. He deixat que la passió, l'amor, la fraternitat, entressin a galet al meu cor. Tinc les venes plenes de tiretes, em tremolen de l'esforç per mantenir-me despert dins un món de somni. I tot això ha succeït perquè una família de Tànger ens ha convidat a una autèntica boda d'aquí.

Res més que vint-i-sis hores d'autèntica festa d'emocions. La definició era "ets un més".

Trencant tabús, aquesta boda nedava en l'amor, un amor càlid, comprensiu, desinteressat, és a dir, autèntic amor.

Naïma i Mustafà a partir d'ara col·laboraran a fer infinita una cultura composta per persones finites.

No només ells dos, sinó tota la seva nombrosa família que ens han acollit a les seves cases, a les seves tradicions i als seus cors.

Nota: he d'aprendre àrab.

Y la belleza se cubrió de blanco,
Pero se tapó la cara de vergüenza.
Decía que lo hacía porque
Sentir en este mundo,
No le parecía correcto.

Pero ese día se le perdonaba.
El blanco amor, se juntó
Con el amor negro.

Y des de ese día,
se les auguró un futuro
rebosante de colores.

Comentaris

  • sabor[Ofensiu]
    neret | 18-06-2005

    trobo que tens una manera d'escriure molt saborosa, suposo que deu ser l'ànima de poeta, no? fa els textos en prosa més rics

  • Caliu[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 17-06-2005

    Les societats àrabs són acollidores allà onb vas i tu amb quatre paraules ens has fet palès aquest fet que ens apropa més a auqesta cultura tant propera i al hora tant desconeguda.

    Xauen es un lloc màgnific on conèixer a la gent i entrar en la seva cultura. Aprendre àrab, màgnífic i difícil, ( jo ho he fet i desprès de 3 anys estic a l'inici tot just)

    Tens una narrativa senzilla i poètica. Molt bé M'agrada.

  • Ja estic veient[Ofensiu]
    brideshead | 10-05-2005

    que aquest Diari del Marroc promet... Només he llegit "Tànger" i ara aquest primer "Xauen" però crec que seguiré llegint tots els capítols .... faré l'experiència de "viure" un diari d'un viatge de manera virtual.... A més, m'agrada el toc dolç i sensible que li estàs donant. És com si, a més del que veus i ens descrius, li afegissis una part del sentiment que ha inspirat la vivència en el teu cor... m'agrada!
    Un petó Sergi. Aquest cop no t'has equivocat... has obert el correu i.......... oooohhhhhh!
    ;-))

l´Autor

Foto de perfil de Giser

Giser

28 Relats

137 Comentaris

62505 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
ABRAÇADA DE GUERRA

No jugaré a tirar de la guerra
Millor jugaré a l'abraçada de veritat,
on totes i tots s'abracin
en comptes de lluitar,
on tothom riu
i per la catifa rodolen,
on tothom es patoneja,
I tothom somriu,
I tothom s'escolta.
I tots i totes guanyen.

Shel Silverstein