Canviem l'IVA pel valor afegit de la intenció?

Un relat de: anarfent

Quan es fabricaven els estris diversos que hom comprava posteriorment, es tenien en compte factors com la durabilitat, l'eficiència, el disseny, la marca.....
Es feien tota classe d'avaluacions i mesures per garantir-ne la qualitat, el consumidor ho entenia com a positiu i se'n refiava.

La Conxita, responsable de producte d'una marca que ara no ve al cas anomenar, es va adonar que, al fer les proves de comportament, li portava molt enrenou definir l'entorn, un entorn que no interferís en el resultat.
Va dissenyar un nou sistema de valoració, va deixar a l'atzar, sense control, tota la sèrie de paràmetres relacionats amb el seu entorn, el moment, l'operari....
Es va adonar que hi havia una sèrie de lots de producte, que tot i haver-se fabricat seguint les mateixes consignes, tot i ser totalment iguals als altres, els seus resultats un cop fetes les noves proves de comportament, diferien de la resta, no estaven dins del marge de tolerància.
Vàries vegades, va fer, les proves al mateix producte, unes anaven bé, altres no, però al final la mitja dels resultats tornava a mostrar que aquests lots tenien un comportament diferent.

Fent les avaluacions i mesures com abans, és a dir, amb les variants controlades, els resultats eren tots bons, si hi afegia una mica d'atzar, canviaven.... eren lots sense sort.

Li varen dir que: o oferia uns resultats científics, contrastats, o ja podia anar buscant una nova feina.

Ara sabem que els productes, estan influenciats per la gent que hi té a veure directament, quan es dissenyen, fabriquen, embalen, distribueixen.... influenciats pel seu tarannà, per si són bones persones.

Ens hem adonat, que els productes fabricats amb aquests criteris tenen més sort que els altres, no s'espatllen, duren més, no provoquen tants accidents.....

Al valor tradicional del producte, qualitat, disseny..... hi afegim la previsió de bona sort que porta.

A més, hem pogut constatar, la incidència que té, el mateix usuari, en la sort final del producte, fent-se ell conscient de la seva part de responsabilitat en la bona o mala sort, sabent que, si ell és bona persona, realment la sort, en general, li millora.

Participem d'un tarannà, que cada cop més, permet a la gent viure millor.

La meva sort, millora quan "fabrico" conscientment, amb intenció, pels altres.

Paraules com atzar, sort, bona gent, tarannà.
Per cadascú poden tenir un significat diferent.
Tant és, dins nostre sí que sabem el que volen dir, ho portem inscrit culturalment, en la mitologia, en la religió que ens han fet mamar, en la "religió" que hauríem d'haver mamat, en... jo que sé.

Comentaris

  • ambre | 03-07-2006

    Entre les taules AQL i la ISO9000.
    Si, ens confons amb una metafora de progrés material quan el què vols dir és tot el contrari...

  • Bon títol[Ofensiu]
    angie | 15-06-2006

    Un relat amè, interessant i que deixa la porta oberta a la conclusió... M'ha semblat ben trobat i humanitza tot tipus de producte, tot allò que arriba a les nostres mans...Té un bon ritme..
    Una frase per destacar :
    "La meva sort, millora quan "fabrico" conscientment, amb intenció, pels altres." (tot i que jo treuria la primera coma...)

    La frase final trenca amb el que el lector s'espera, potser una reflexió menys rebel?.

    angie

l´Autor

anarfent

20 Relats

49 Comentaris

26352 Lectures

Valoració de l'autor: 9.20

Biografia:

R en Cadena

"angie em va encadenar i jo he passat la cadena a manel, a Nurai i a Xisca Riera Ballester"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")