Buida de miratge

Un relat de: gypsy

M'ha caigut l'anima a terra
i jo, buida de miratge
m'ho miro com si fos
una gerra d'argila incandescent.

I degoto sang blava,
llàgrimes que s'escolen
pels orificis encara oberts
de l'ésser que ja no crepita
dins les cendres de cap foc.

Ombra, ombres!
que em fiteu l'esguard
que perdo en cada
glopada de tinta,
alenada per un ens
que em dibuixa
dins la fosca,

aliè al meu declivi
de titella,
sense esma
ni destí.


gypsy

Comentaris

  • La gerra incandescent[Ofensiu]
    desideri | 03-02-2008 | Valoració: 10

    L'agafo per la nansa, valentament, encara que m'ompli de tristesa...

    Un petó bonic al teu melic, i un cafè al Paradís

  • és cert[Ofensiu]
    jaumesb | 22-01-2008 | Valoració: 10

    de la foscor
    en surt la llum

    de la mort
    la vida

  • Supose...[Ofensiu]
    rnbonet | 21-01-2008

    ... que, com em coneixes, sabràs perdonar la meua sinceritat.
    Sobretot, tu, que encara eres "currante"! Jo, ara, no treballe; només tincs "obligacions"! (Sincerament, preferiria tornar a 'treballar'! Són més les obligacions que no era el 'curro')
    PS. Per què et tinc de dir que m'agrada? En conjunt, NO. Encara que hi ha imatges besials com "dibuixant dins la fosca", "declivi de titelles", "argila incandescent" (cite de memòria).

  • De debò![Ofensiu]
    rnbonet | 21-01-2008

    I molt seriosament, em permetràs fotre't un cop de clatell. Per la negació de la felicitat a -la majoria- dels teus poemes; per la tristor que no té lloc; per l'amargant visió poètica del "jo"- i tot allò que envolta?
    La 'gypsy' en blanc i negre de la "bio"-que tu no ets!- potser un ésser que t'inspire. NO ho dubte! La "gypsy" real, en colors -que ens has mostrat alguna vegada- és aquella que em val...Què diferents, ambdues!!!
    Mira, saps què? Què estic posant-me pesat! Ara me n'adone que com sempre que "llagrimeges").
    Tu, però, tens la paraula!
    Hala, xicona! Doncs, salut i rebolica!
    PS. I gràcies pels comentaris. Ja veus que, en aquest, no t'he comentat ABSOLUTAMENT RES de la "lletra" del poema.

  • Curiós[Ofensiu]
    Melcior | 19-01-2008 | Valoració: 10

    Tu que sembles tan plena de tot , i els millors poemes parlen sempre de buidor i de mancances .
    Endavant!

  • Quina buidor![Ofensiu]
    franz appa | 15-01-2008

    Recordo aquest vers de la Cançó de carrer de Ramon Muntaner llegint aquests versos teus, tan bells i tan afligits, i tan terribles, ho he de dir sense pal·liatius. I tan certers com una punyalada freda i sense pietat -sense pietat cap a tu, cap a la veu que es declara titella sense esma, dibuixada per un ésser en la fosca-.
    Els versos, aquestes glopades de tinta, dibuixen en la claror de la pantalla un punyal, el punyal que ens claves com el cirurgià que penetra en la carn malalta, contundent i precís.
    Un poema que, de tan bell, fa mal. Que, de tant de mal que fa, cura.
    Una abraçada,

    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450979 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu