aquesta paraula tan sèria...

Un relat de: Capdelin

Perquè la mort
potser no és aquesta puta
dama negra,
aquesta sang morta
de flors obligades,
aquesta paraula tan bruta
i sèria.

Potser la mort
és una altra cosa:

quelcom tan simple
com tombar-se al sol
sobre l'arena
entre remor de petons llunyans
i una veu suau de poemes.

Potser la mort
és allargar la vida sense permís
i sentir la veu d'una noia tendra
sobre l'herba fresca
que et diu:

Aixeca't i vola...

Comentaris

  • Genial. Espectacular[Ofensiu]
    Eva75 | 25-08-2006




  • Aquest poema...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 30-06-2006 | Valoració: 10

    L'he anat a llegir en el millor moment. I t'he de donar les gràcies. Fa ben pocs dies que hem perdut un gosset a casa, i les ganes de fer coses em fugien del cos dia a dia. Però ara he vist aquest poema. I l'he imaginat a ell, sota el sol, i he somrigut.

    Un poema que és capaç de fer somriure, malgrat que sigui un somriure lleugerament amarg, és una joia. I això és el teu poema. Una petita joia que vull guardar en un raconet especial de la meva ànima. Per quan sentir la tristesa, la ràbia, el dolor, pugui pensar, gràcies als teus versos, que malgrat no veure els que han marxat, d'alguna manera, ells estan bé.

    Moltes gràcies mestre.

    La meva ànima als teus peus.


    Salz.

  • jaumesb | 19-06-2006 | Valoració: 10

    tens raó
    la mort ens dóna vida

  • mort propera, mort amiga[Ofensiu]
    gypsy | 18-06-2006


    N'estic ben segura que la mort no és el que imaginem. És molt millor, com un no res, lleuger com l'aire, dispers i bellugadís.

    Aquest poema desprén un gran optimisme, hi ha una força amagada en ell, que ens fa mirar la mort amb uns altres ulls.

    M'ha encantat la originalitat intrínseca dels teus versos.


    gypsy

  • Boníssim![Ofensiu]
    Arbequina | 17-06-2006 | Valoració: 10

    Com més et llegeixo més m'agrada la teva poesia. Molt bo aquest poema i molt bona la teva biografia, que, peregrina, sempre porta quelcom nou.
    No sé, potser sóc un penjat considerable, però m'inquieta pensar que algo és irrepetible, que no llegiré més el que a la teva biografia hi llegeixo.
    Aquest darrer pensament em porta també al teu poema: la mort, fi de lo irrepetible... o no. El cas és que tu expresses la part lirica de tot plegat i esbosses bellament un tema que a molts els ha ocupat anys de pensament infructuós.
    En fi, un deu a aquest poema.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • Impressionant la[Ofensiu]
    Puça | 17-06-2006 | Valoració: 10

    força de les paraules per expressar una duresa de fets que després esdevé un somni dolç... tal com estar en una hamaca a la platja sentint la brisa del mar i el caliu del sol...

    Gràcies, per les paraules i pels ànims que em dones a escriure... els exàmens no em deixen massa temps per escriure, per comentar-te... però a partir del dia 22 torna la puça a la acció... (entretant ja he enviat un relat, curtet)

    Petons!

  • Emelkin | 17-06-2006 | Valoració: 10

    és curios com les paraules i creences canvien la percepció d'una mateixa cosa. Però tens tota la raó, per què sempre acabem tement a la mort, o veien-la amb aquells vestits negres disposada a assassinar i torturar una vida(o una mort)?

    De la mateixa manera que ho podem veure així, ho podem veure de la manera que proposes, i les dos son igual de correctes, o, segurament, igual d'incorrectes. intentem veure el que no podem veure i acabem veient el que no hi és...

    en fi, m'ha semblat una gran reflexió, un poema brillant(com potser ho és la mort!), he sentit la ràbia dels teus versos(sobretot a la primera estrofa, després es va entendrint a mesura que entendreixes la imatge), un altre 10 com una catedral(i el seu cementiri)!

    Ah i moltes gràcies pel teu comentari al poema de l'escalfament i el desescalfament. La veritat que vaig pensar, aquest segur que me'l comenta primer de tots el capdelin! i així ha estat, mai falles capdelín!

    ni fent poemes, ni comentant!!

    una abraçada amic!

  • M'ha agradat molt[Ofensiu]
    NdEada | 17-06-2006

    Perquè tots tenim un pensament diferent de la mort, pot ser perquè cap la coneixem i ella només ens ha deixat veurer-li la cua.
    Pot ser això només es una pre-vida, i al final ella serà la salvadora de les nostres ànimes, tot pot ser...

    M'ha agradat molt llegir-te, seguiré fent-ho.

    Una aferrada molt gran.

  • Sempre he dit...[Ofensiu]
    AVERROIS | 16-06-2006 | Valoració: 10

    ...que la mort és la nostra amiga, el descans del guerrer. No és un passar comptes per castigar o premiar. La mort és, en fi, part nostra com ho és la vida. Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1301654 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )