Accident

Un relat de: Glop27

Un tot terreny s'ha incorporat a la carretera en sentit contrari i ha col·lisionat contra un cotxe que ens havia adelantat feia mig minut escàs. Frens. Caravana. Una munió de gent corre cap als accidentats, alguns d'ells amb extintors a la mà, en el que seria un inútil intent d'apagar les flames que consumien el cotxe sense miraments ni compassió.

El conductor del cotxe havia mort en el brutal impacte. I si no ho havia fet a l'acte, el que estava clar és que en el seu estat inconscient, ell havia començat el seu camí cap a l'eterna foscor. Rodejat de gent que intentava extingir el foc. Gent que l'estirava del braç provant, sense èxit, de treure el seu cos inert del vehicle totalment trinxat. Gent que ara ja presenciava, com vouayers, la seva mort. Gent extranya que ell no coneixia. Gent que violava la seva intimitat. Gent que restregava la seva condició de viu davant d'ell, que estava morint, que estava experimentant quelcom únic que mai no havia experimentat cap dels allà presents. Era la seva mort. És inevitable? No es pot fer res per salvar-li la vida? Ja heu abandonat? Doncs doneu mitja volta. Deixeu-lo. No el mireu. No feu aquest moment encara més violent per ell. No l'humilieu. No ha desitjat morir davant de tots vosaltres. Doneu-li intimitat. Hi ha coses que s'han de fer sol, o rodejat dels teus.

Els drames només existeixen si els pots palpar. Després, les preguntes sense resposta, les reflexions inútils i el mal cos temporal. Tot plegat, efímer i carent de sentit.

Cadascú treurà la seva conclusió. La meva és aquesta: Si mai ens veiem, i arriba el punt on abandoneu, si us plau: no em mireu.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer