Somni d'una nit de prima-nonvera

Un relat de: Leela

Fi

Escena ώ

El sentit jau endormiscat a la vora d'allò.
Silenci!

- Miau! - somriu per si mateix, amb ple desús d'autoconsciència- Un moment de descans, ara que les onomatopeies m'han abandonat - ensuma una flaire que s'apropa i si pogués es preguntaria - On va aquesta nena?- Dirigint-se a ella amb la mirada, estira les comissures labials i li ensenya les dents ben blanques- Que no saps que tot el possible dorm?

- Qui és tot el possible? - mira amb ulls interrogants- Mai havia vist un ésser com aquell ensumant-la des de dalt d'un objecte mundà de tacte tan rugós i de color 339933 - Qui és tot el possible? - insisteix amb la mirada inquisidora.

- Miauuu! - s'estira. S'adorm?

Escena ύ

Caient pel pou fosc de les paraules (el conill) canta una cançó.

'és impossible justificar epistèmicament un fenomen com el món extern, és per això que s'han ideat els noúmens, per poder poder aportar un argument transcendental que permeti calmar a l'escèptic recalcitrant que tots duem a dins. Del dins i el fora, ara no és el moment de parlar, però tot va començar per una pretensió cartesiana de fer coincidir el nostre coneixement amb la certesa. Certesa? de què?. De les olors, dels sons, del tacte, de la suma de tots ells. Tanco els ulls però la veu em parla. Del que no puc parlar callo per molt que el món sigui tot allò que (s'es)cau'* (veure nota a peu de pàgina)


Escena ό

Fuig!, fuig abans que sigui massa tard i no puguis tornar mai més. Corre!, no t'aturis o et tallaran el cap. Si, el teu cap, el que tens ple de pardals. I sortiran volant, t'ho ben asseguro. Quantes vegades ha sortit la paraula 'tots'. No ho has comptat? Ara no pots tirar amunt. Que no veus que anant cap a dalt vas cap al Fi?. Començarem de nou. A partir d'aquest moment, no et distreguis i fixa't bé...

Escena ϋ

4, 3, 2, 1. Despertat!










*
Què esperaves trobar a un peu de pàgina?

Comentaris

  • ZUUUM![Ofensiu]
    Manel Mula Ferrer | 30-09-2008 | Valoració: 10

    Si no ho ha fet encara llegeixi Joan Brossa!

    El seu relat m'encanta! El millor que he llegit en temps en webs com aquestaa! Li desitjo molta sort i no intentaré descriure'l perquè és necessari un altre relat per fer-ho!

    Si vol llegeixi'n algun de meu, no li'n privo! Soc nou d'avui!

    Miau!

    Manel.

  • Ostres![Ofensiu]
    copernic | 22-09-2008


    He hagut de retrocedir en els teus relats fins a trobar aquest escrit en prosa (els poemes no acostumo a comentar-los) i l'he trobat genial, amb un rampell de bogeria si m'ho permets, la bogeria de la que parlava Dalí, que deia que ell tenia la clau dels somnis i que per tant, podia entrar-hi i sortir-hi sense por a no poder tornar al món conscient. Suposo que m'ha fet pensar en Dalí el subrrealisme d'aquest relat, una evocació d'Alícia esbojarrada i aparentment caòtica com ho són els pensaments. Les matemàtiques també hi són presents per dos motius: Carrol ho era i en el teu entorn més immediat també en tens un, haha!
    Un relat molt ben aconseguit. T'envio petons des de la immortal!

  • Un dia que tingui més temps [Ofensiu]
    Màndalf | 28-03-2007


    em dedicaré a psicoanalitzar el que has escrit aquí, que segur que és un reflex circumflex del teu subconscient.

    Així d'entrada, he descobert que t'agraden els gats i els conills,... miau!
    Sovint et preguntes on coi anar, a on dirigir les teves passes...
    també sembla que tinguis una son de marmota darrerament i el despertador et fot uns ensurts de nassos...
    La kefa et fa córrer darrera els expedients i els teus pardals van de bòlit dins del teu carabassó...

    Ah! I tens un peu tort.

    En fi, si t'interessa que et faci l'informe complert, tinc la consulta al núvol aquell en forma de carabassa...

    Un petó com una idem, rinxulets.

    M

  • És com una bogeria[Ofensiu]
    gypsy | 06-03-2007 | Valoració: 10

    dins el cervell, com una successió de pensaments inconnexos i d'imatges entortolligades.
    Un conjunt perfecte pel que es demanava. Amb una forma tan propera i intensa, que fàcilment t'hi pots posar al bell mig de la història i sentir les emocions a batzegades.

    Felicitats!, altra volta!, m'ha encantat.


    gypsy

l´Autor

Foto de perfil de Leela

Leela

81 Relats

639 Comentaris

125328 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:

Totes les persones grans van ser nens (encara que poques d'elles ho recorden)

El petit príncep. A. de Saint Exupéry



********
El meu e-mail:
leela.arc@gmail.com

********

Foto: Leela
(Futurama, de Matt Groening)