Sobre la SORT

Un relat de: Joan G. Pons
Un concepte:
Anomenen SORT a una causa desconeguda que potser es la que provoca un esdeveniment o fet, que en principi no sabem si es produirà, i si es produeix, no ho tenim clar, la seva consecució.

Unes pincellades:

LA BONA SORT.-
A vegades un bon resultat a quelcom programat o planificat o gestionat, ho qualifiquem de BONA SORT, i potser caldría imputar-ho a la correcta preparació efectuada.
També es en certes ocasions una barreja complementaria de SORT i CAPACITAT.

LA MALA SORT:
La SORT no tant bona, té un esquema semblant a la BONA SORT.
Quan una realització no té l'èxit esperat, cal aprofundir en les causes,i no precipitar-nos, molests o frustrats, enganxant l'etiqueta de la "mala sort".
Analitzar si en la fase de preparació i planificació, hem tingut present tots els punts o fases.

Com a conclusió, la SORT té certa credibilitat però no absoluta.

*****************************************

Comentaris

  • La sort...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 27-06-2023

    sempre l'he posa't amb dubta, l'autèntica sort és fer el que un desitja, amb perseverança, fe i i il.lusió.

    Salutacions Joan.

    Rosa.

  • quina mala sort[Ofensiu]
    Fidel Català | 13-05-2022

    Encara veig que tens la mania d'autocomentar-te els teus propis relats per respondre, cosa que l'autor que hauria de rebre la resposta, en casos normals, no torna per llegir si li has respost, però ho sabrà si li respons en un relat d'ell.
    Dubto que ho facis per augmentar comentaris en el teu calaix de relats, seria absurd i banal pensar això. Però ho és tant com en aquesta pàgina respondre't en el teu propi relat el comentari d'un altre company relataire. L'altre, com ja sap que ho fas per costum, es veu obligat a tornar al teu relat per saber què en penses, cosa també banal, perquè les teves respostes solen ser força buides. I, per altra banda, no és bonic, que vols que et digui.

    Ep, no penso pas llegir si m'has respost aquí, no tindràs aquesta sort.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-05-2022

    Gràcies pel comentari.
    Salutacions, Joan

  • Sortós![Ofensiu]

    Bona reflexió...Crec que la sort és com néixer amb bona estrella...La sort penso que ve condicionada pel carma. Qui sembra recull, si ha sembrat en una altra vida.... En fi no sé pas si existeix un club dels sortosos?..

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-05-2022

    Gràcies pel teu comentari, que comparteixo, Soleisi.
    Salutacions, Joan.

  • Bona sort[Ofensiu]
    Soleilsi | 12-05-2022 | Valoració: 9

    La sort què socorreguda és! Sobretot quan no surten les coses com havíem previst diem: " no he tingut sort" I potser, com dius tu Joan, no anàvem prou preparats. Podem parlar molt de la sort, però millor que sempre ens acompanyi!

  • La bona o la mala...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-05-2022 | Valoració: 10


    Sobre la sort, cal pensar dos pensaments oposats. Cal pensar-ho positivament.
    Si és bona, és una sort bé. Si és mala, és una sort roïna.
    Molt bé plantejat, Joan.
    Cordialment.

  • Aclariment [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-05-2022

    Al revisar ho... Volia escriure paciència.
    Disculpes.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-05-2022

    D'acord. Ho tindré en compte. Visca la paciencis.
    Salutacions afectuoses,

  • Potse sí que has tingut sort, ves per on![Ofensiu]
    TerricheT | 10-05-2022

    No sé a quina hora et vaig validar el relat, però el vaig validar quan vaig poder i no per res especial, ni pel teu correu a la pàgina demanant explicacions. Personalment, ja que imagino soc l'únic que valida relats, em sembla, t'agrairé que tinguis una mica de paciència. Sols et puc demanar que exploris entre els teus escrits, potser trobaràs aquest valor -el de la paciència- en algun dels teus.

    Amb tot el carinyo que he pogut escriure.
    Però tingues "més" paciència.

    Ferran