La SENSIBILITAT

Un relat de: Joan G. Pons
El ser humà es sensible.
Es un VALOR, que ajuda i facilita unes bones relacions humanes.

No es debilitat, ser sensible. Al contrari configura molt la personalitat humana.
Els sentiments, sentirl-los i expresar-los es immensament positiu.

La sensibilitat facilita una relació amical, profunda i enriquidora. I sobretot , sincera, neta.

Una persona sensible atrau i comunica seguretat. La SENSIBILITAT ofereix un coneixement, mes complert, de la persona que tractem. Per part nostre, també clarifica i apropa, el manifestar-se amb sensibilitat.

Conscients de la nostre sensibilitat , també respectem i comprenem la sensibilitat de les persones que ens relacionem, mantenint un valor social transcendental .

A gaudir i mantenir unes positives relacions sensibles.

..................................................

Comentaris

  • La sensibilitat...[Ofensiu]
    llpages | 05-05-2024 | Valoració: 10

    també s'educa, i cal fer-ho des de ben petits. Un valor que va en direcció oposada als de la societat occidental actual (competitivitat, immediatesa, etc...), i així ens va, amb unes mancances tremendes en el diàleg de parella, de partits, etc.. Agraït per tenir-la ben present, Joan!

  • Des que naixem...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-05-2024


    Les persones, cadascú, té una personalitat i també sensibilitat. Un bon assaig, on expresses el teu coneixement, de com descriure "la sensibilitat". Tots tenim la sensibilitat per naturalesa i l'oferim als altres, per naturalesa.
    Bon assaig, Joan.

    Aquesta frase: "mes complert", no és correcte, perquè el meu "LanguageTool", que tinc en el meu ordinador el subratlla, immediatament. Deu de ser "més complet".
    T'aconselle que baixes l'aplicació del "LanguageTool", en la pàgina teua on escrius els teus assajos. Així tindràs l'assaig, impecable i sense faltes ni errades.

    Gràcies per compartir.

    Cordialment.

  • Un gran valor[Ofensiu]
    Nua Dedins | 01-05-2024

    Una habilitat tova que es desmereix i com bé dius, és una autèntica perla si es té en compte! De fet, és una qualitat HUMANA essencial. Bonica reflexió, bonic escrit Joan G. Pons. A seguir escrivint i compartint!

  • Ser sensible...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-05-2024

    és molt positiu, però la sensibilitat també pot ensenyar la seva part menys afable, davant un esdeveniment que causi un efecte dolorós. Però aquest relat no va d'això, sinó d'un bon sentiment i conexió entre les persones, que és realment el que més importa.
    Bon consell Joan.
    Una abraçada.
    Rosa.

  • Cultivar la sensibilitat[Ofensiu]

    En el món en el que vivim és dificultós créixer en sensibilitat.
    Hi ha persones més sensibles que altres, malgrat sigui un valor propi de l'ésser humà.
    Possitiu és normalment expressar els sentiments i no reprimir-los i ens ajuda en les relacions humanes, com bé dius.
    M'agrada que parlis d'aquest valor en un món que està potenciant cada vegada més les màquines i la robòtica, un món que simula emocions enlloc de sentir-les.

    Una abraçada i a mantenir relacions sensibles i positives.

    Helena