Les Oportunitats

Un relat de: Joan G. Pons
Totes, Tots, , gaudim d'oportunitats en el nostre viure i conviure.
Llàstima que a vegades, no les captem, no les aprofitem.

I què es una oportunitat ?
Un esdeveniment en el temps, o lloc, o circumstància, adequat , encertat, favorable.

Les oportunitats apareixen com una conseqüència , a una vida ben organitzada.
L'ordre en les vivències, afavoreix les oportunitats.

I cal aprofitar les oportunitats. Important, bàsic, detectar-les.
A vegades, costa reconèixer-les . Llavors escoltem aquella frase: "Has perdut una oportunitat".

Confiança en que després d'una oportunitat ....pot haver-hi una segona, una tercera....

Atents a les oportunitats ¡¡¡¡¡ Ajuden molt.

........................................................

Comentaris

  • Quanta raó![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-12-2023 | Valoració: 10

    Quanta raó tenen els teus escrits, i quanta necessitat tenim tots de prendre‘n nota. Una forta abraçada i que tinguis un bon Nadal, Joan.
    Aleix

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-12-2023

    Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "Pètals de rosella". Ets un crac. M'ho has explicat molt detallat.
    Cordialment.

  • Cert...[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-12-2023 | Valoració: 10

    Cert, una vida organitzada captar millor quan apareixen les oportunitats. Però també sentir que hi ets en el camí correcte, encara que sigui ple d'inconvenients fa que puguis visualitzar o intuir quan tens una oportunitat.
    Neus

  • En el moment...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-12-2023

    que un menys s'espera, pot aparèixer una oportunitat. Cal estar atents per no deixar-la passar i aprofitar tots els beneficis que comporta. Ben vist i ben explicat.

    Molt encertat Joan.


    Rosa.

  • En el món...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-12-2023 | Valoració: 10

    Hi ha tota mena d'oportunitat. Tens raó. El cas que no totes són bones.
    Reflexionant el teu assaig implica que hem de saber-les, organitzar. Traus un assaig de qualsevol cosa. Vaja!
    Bon assaig, Joan.
    Enhorabona.
    Cordialment.
    Perla de vellut


  • Els més preparats[Ofensiu]
    llpages | 14-12-2023

    Quan escrius "Les oportunitats apareixen com una conseqüència , a una vida ben organitzada. L'ordre en les vivències, afavoreix les oportunitats." entenc que vols dir que l'oportunitat cal treballar-la a fi de que aquesta aparegui. El cas més clar seria el d'accedir al mercat laboral, la formació és essencial per aprofitar una oferta de feina (encara que també hi ha excepcions, esclar). Com deia encertadament Pasteur, "la sort afavoreix la ment preparada", doncs amb l'oportunitat passa si fa no fa el mateix. Bones reflexions, Joan!

Valoració mitja: 10