sense gosar-ne eixir

Un relat de: llu6na6

Avui amor, han embogit de cop tots els ocells,
garfi de desconcert ha esguinçat núvols i estels,
cortines d'adéus plouen damunt secrets jardins,
s'escabellen lliris i roses i la terra tota és
un encatifat de flors.

Avui amor, sento el xiulet del tren que el destí empeny
amb desmesurat afany. A dins i a fòra, a dalt i abaix la vida
s'expecta a si mateixa apagant-se i encenent-se
encenent-se i apagant-se en un viital impuls.
Voliaines de mocadors s'envolen a l'andana dels dies
i al fons dels teus ulls veig, sense gosar-ne eixir,
basarda, inquietud,
tremolor de llàgrimes.

Comentaris

  • reste[Ofensiu]
    jaumesb | 25-04-2006 | Valoració: 10

    sense paraules

  • Poesia escrita per qui sap mirar al fons dels ulls.[Ofensiu]
    Jofre | 26-09-2005 | Valoració: 10

    Llu6na6 (E.),

    Un poema per ser llegit en veu alta i també per ser escoltat.

    Saps abraçar-nos perfectament amb emocions i sentiments pouats de la quotidianitat.

    Les metàfores són molt encertades.
    Un estol d'ocells pot agafar una forma colpidorament feridora que esquinci núvols i estels.
    Certament saps transmetre la idea de desconcert que descrius amb paraules exquisides i naturals.

    També molt explícit i, per aquest motiu, encara més ben trobat: cortines d'adéus plouen damunt secrets jardins.
    Lliris i roses... i al final tot queda en un tapís comú: sobre la terra, flors.
    Haver fet servir encatifat ho assuaja moltíssim i dóna un sentit de transitorietat (per les andanes i les catifes hi deixem les petges homes i dones).

    Fas una excel·lent recriminació a la celeritat amb què ens prenem, normalment, la majoria del que vivim. Són versos amb impulsos vitals molt coneguts i entranyables.

    Finalment, fusiones el fet de romandre dins del tren i tot el que s'hi sent, amb el que alhora ja no pot eixir i que es viu des de l'andana; veient com fuig el tren i es reconeixen els paisatges interiors.

    Noia, de debò, la teva poesia està construïda dels elements més humans i tangibles.
    No caus mai en excessos: ens immergeixes en un àmbit poètic natural i essencial.
    Vius tot allò més quotidià, sense recórrer a la vulgaritat ni la indiferència genuïna dels qui la pregonen i l'atien.
    Tu exhortes a conviure des de la legitimitat que et dóna el fet de voler i saber viure.

    Enhorabona Lluna-estrangera!
    És un poema excel·lent, segueix escrivint.

    Petons!

    : - )

    PS
    No ets gens agosarada.
    Si us plau, no diguis mai, "mai més".

  • Intensitat de la tristesa[Ofensiu]
    solarin | 13-09-2005 | Valoració: 8

    Descrius molt bé l'enorme ambient de tristesa, impotència al veure que la persona estimada se'n va i no la tornaràs a veure...
    M'ha resultat molt vibrant, molt viu, més que paraules ^^

  • Un escrit...[Ofensiu]
    Maragda | 10-07-2005 | Valoració: 10

    de prosa poètica realment sensacional que logra tranferir al lector, amb total precisió, els sentiments que aclaparen a l'autor.
    La imatge d'una andana plena de mocadors (la trista recança) agitant l'adéu a un tren que inevitablement es fa escàpol (l'amor), és, trobo molt evocadora. Et felicito de debò!
    I moltes gràcies per comentar-me.)
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.5