Rutines

Un relat de: Àfrika Winslet

Avui no estic gaire inspirada, què vols que et digui. La taula és plena de relats començats, de paraules que em semblen llunyanes, de frases sense acabar, de paperots estripats a punt d'anar a la paperera.
Ni tan sols és un dia gris, ni plujós. Avui fa un sol esplèndid que enlluerna, potser m'ha enlluernat les idees...
Tampoc t'enyoro ni em sento sola, aquesta tarda he estat amb tu i m'has omplert de joia.
Avui no és un dia avorrit ni venturós, ni tan sols és un dia digne de ser recordat. Avui només és un dia més, un dia qualsevol, avui tot ha estat com sempre...
Quan m'he aixecat, he tornat a quedar-me deu minuts més al llit, pensant que no volia aixecar-me perquè encara tenia son. Com sempre.
Quan he arribat, la classe era tancada i plena, i hi feia calor. Una hora més tard, m'he hagut de prendre un cafè perquè tenia la sensació de que encara no m'havia despertat. Com sempre.
Quan he sortit, el metro ha trigat quatre minuts i la gent, massa atrafegada com per mirar-se la violinista que tocava en un costat del passadís, corria d'un lloc cap a l'altre. Com sempre.
Amb tu tot és màgic. Sempre ho és.
L'habitació era freda, l'estudi complex i ensopit, la televisió massa alta. Com sempre.
La mare semblava tan sola... atrapada en el temps, sense que ningú li fes gaire cas. Com sempre.
La dutxa, calenta; el sopar, a punt a taula; les notícies, macabres; el meu cap, en altres coses. Com sempre.
La porta tancada, bolígraf en mà, un full en brut al davant, els meus pensaments fets paraules, la nit ben entrada... em vaig a dormir. Penso en tu, apago el llum i imagino que demà no serà un dia normal. Que mai més hauré de pensar "avui és... com sempre".

Comentaris

  • Que guapo...[Ofensiu]
    hilderoy | 03-02-2006 | Valoració: 10

    És molt wapo el relat oltes vegades em sento així, però el meu problema es que no sé fer relats com tu inspirant-me en aquests sentiments!
    Felicitats.
    Canviant de tema, gràcies pel comentari a l meu relat. Les persones que comenteu sou sempre les ajudeu a que tingui ganes de continuar escrivint, sense perdre l'esperança...
    Avui m'agrada canviar de tema: A mi també m'agrada molt la cançó de la biografia, a que és preciosa? Jo ja em despedeixo.
    Segueix escrivint guapa!

  • " Amb tu tot és màgic. Sempre ho és. "[Ofensiu]
    kispar fidu | 05-01-2006

    Rutines que sols es desfan amb la presència d'una persona, o potser d'algunes persones.

    Un dia normal... tot com sempre. Tu no hi ets, tota la màgia es perd... el món es torna rutinari.

    Vaig a dormir desitjant que demà no sigui un dia normal. Que tu l'omplis de màgia. Que amb tu pugui descobrir tots els detalls que la vida ens amaga misteriosa...

    Un bonic relat, m'ha agradat. A vegades la vida sembla tan rutinària que necessitem fugir-ne...

    Diria que no t'havia llegit mai encara! Cada dia pots descobrir uns nous ulls que expliquen les seves històries entre les pàgines d'aquesta web que ens uneix.

    Que vagi bé!
    ens veiem per aquí!
    Gemm@

  • m'agrada[Ofensiu]
    silvia_peratallada | 02-01-2006

    com escrius... senzill, quotidià, però amb gust, amb criteri, amb qualitat!!!!!
    bon any nou!
    i felicitats!!!!!!!11

  • Boooooooon Nadal!![Ofensiu]
    foster | 24-12-2005

    des de l'oasi nocturn...

    bé, el relat està bé, té força, però abuses de les frases curtes, i a mida que vas llegint el rtime empeny més que la trama, l'estructura del discurs.
    Un problema senzill i obvi és l'excés del "Com sempre". A mig relat, el lector el té tant dins el cap que no cal llegir-lo. Al contrari, destorba, agafa massa força respecte del terme precedent que duu la nova informació.

    Quant al contingut, bé... és una manera original i elegant de parlar de la rutina del dia a dia. Hi tindria coses a dir, però no vénen al cas. M'ha agradat la inclusió sorpresiva per inesperada i insòlita de la frase "Amb tu tot és màgic. Sempre ho és.", que capgira momentànimanet el sentit del "sempre" que veníem arrossegant en negatiu.

    No hi he buscat faltes però una m'ha fet mal als ulls. Al final, "em vaig a dormir" (que seria me'n vaig a dormir=me voy a dormir) sóna igual que "em vaig adormir"(=me dormí).

    Bé, res més, bones festes i nou any

    foster

  • potser...[Ofensiu]
    Capdelin | 23-12-2005 | Valoració: 10

    aquesta rutina, aquesta monotonia, aquests dies "com sempre"... aconsegueixen que els dies diferents tinguin més valor i no quedem enfarfegats de tants moments especials i diferents...
    bon nadal, ptons i una abraçada!

  • la "comsempre" rutina...[Ofensiu]
    quetzcoatl | 23-12-2005

    Hola Afrika,

    Doncs he llegit el primer amor i aquest relat, rutines, i tots dos m'han agradat força. Tens facilitat per l'escriptura i descrius molt bé les sensacions, així que només falta que t'atrapi l'inspiració i escriguis coses igual de bones, i només una mica més sorprenents! Suposo que aquest és el nostre repte particular...

    Felicitats i una abraçada, et seguiré llegint!

    petons

    m

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

160179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.