Plou

Un relat de: Victre
Plou.
Plou molt.
Plou tant que no crec que plogui de veritat.

Surto al carrer,
i els arbres es desfan
i rius de tinta verda i marró
fan via cap a la claveguera més propera,
que fa baixada.

L’asfalt s’enfosa,
i peta a cada petjada
perquè està fet d’aquell plastic de bombolles
amb que emboliquem la fragilitat.

Al cel li cau l’etiqueta
amb el preu,
i l’aigua de la pluja
té regust a clor de piscina municipal.

Et busco,
però no veig a ningú més.
M’agradaria abraçar-te,
però plou tant
que no crec que siguis de veritat.

Comentaris

  • llegiresviure | 17-08-2018 | Valoració: 9

    Em va impressionar aquest poema quan el vaig llegir fa dos mesos.
    I, ves per on, ara que plou de veritat, tinc temps de dir-t’ho.
    Tot en el poema és artificial, tot és de plàstic, amb additius, i tot té un preu. És el món que hem creat entre tots. Se salva l’amor? Tu ho dubtes i jo també...

  • Breu[Ofensiu]
    El poeta | 19-07-2018 | Valoració: 5

    La pluja es un pretext per cercar a la persona estimada.

  • Pluja de sentiments[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 08-07-2018 | Valoració: 10

    La pluja com l'objecte que reflecteix els sentiments. Natura i lletra ben definida, ben triada. Ahir va caure aquí a Ribes de Freser una pedregada bestial, que ha pelat les flors del pati. Però la mateixa pluja les farà reviure. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Poema[Ofensiu]
    Joana Morant | 19-06-2018

    Feia temps que no llegia res a Relats i trobar-me ara amb aquesta joia ha estat una sorpresa molt grata... M'agrada sobre tot com el lligues tot ell, com el fas rodó, enllaçant principi i final. Un poema magnífic, esper seguir-te llegint.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Victre | 18-06-2018

    Gràcies pel comentari Montse!!
    Tens tota la raó que abans els meus textos eren més alegres!! Passar no ha psassat res, han estat ells que han pres aquest camí! I jo els he deixat!!

  • És real si es desfà?[Ofensiu]
    Montseblanc | 11-06-2018

    No sé, tot plegat, aquesta sensació d’irrealitat, de món falsejat, m’ha fet venir al cap la pel•lícula “El show de Truman”.
    M’agrada com escrius. Al principi les teves lletres eren totes alegres, plenes d’esperança, amb somriures. I no sé en quin punt, què va passar (si és que ha passat res) van canviar al cantó negre. I m’agraden, tant les d’abans com les d’ara (potser més les d’ara, és com que penetren més sota la pell).

Valoració mitja: 8

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96005 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.