Pèrdues

Un relat de: Carme_
He trobat les seves ulleres. En Marcel feia tres dies que les buscava i ara... Una llàgrima galta avall acompanya els meus pensaments que es perden entre boirines. Les deixo damunt la taula de la cuina on m'estic prenent un cafè, l'únic que em puc empassar aquests dies, i les miro fixament. Encara no me'n ser avenir que no hi sigui, ha estat tot tan de sobte... Vaig al piano. Una vegada més m’assec a la banqueta i fullejo els manuscrits que continuen al faristol. Torno a tocar amb la mà dreta el tema principal, per a violoncel solista, dins el darrer moviment de l’obra que quedarà inacabada. Quina força transmet! L'estava polint per portar-la a l'orquestra que li havia encarregat, deia que no la volia mostrar a ningú fins a trobar-la perfecta, i a mi ja m'ho semblava de perfecta! Recordo quan em va ensenyar les notes, farà uns dotze anys ja, els dos asseguts al teclat, com rèiem perseguint-nos els dits... Els ulls se’m neguen de nou.
Vaig a l’escola de música a recollir les seves coses. Abans de pujar, entro al bar del mateix carrer i demano un tallat. Hi ha poca gent, uns nois xerrant a la porta i dos tamborets més enllà una dona amb la mirada perduda. Me'l prenc i pago. Quan m'aixeco i passo pel costat d'ella, sento com cantusseja una melodia. Sóc l'única que la pot reconèixer. Se'm glaça el cor.

Comentaris

  • Enhorabona!!![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del IX Concurs ARC de Microrelats "Arts" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ ARTS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    ***********************************



    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “ARTS” que s’editarà a finals de 2019.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Resposta a Rosaura Gerr[Ofensiu]
    Carme_ | 03-03-2019

    De fet, a la protagonista no li cal sentir ni una paraula, amb la música en té prou.
    Gràcies per deixar el teu comentari!
    Carme.

  • Resposta a SrGarcia[Ofensiu]
    Carme_ | 03-03-2019

    Certament ha trobat més coses, algunes que no sabia que havia perdut. Un descobriment fet en molt mal moment.
    Gràcies per comentar!
    Carme.

  • Resposta a Llegiresviure[Ofensiu]
    Carme_ | 03-03-2019

    Sí, és trist i el final fa que sigui encara més trist per a la protagonista. L'haurem d'acompanyar doblement en el sentiment.
    Gràcies per deixar comentari!
    Carme.

  • Descobriments[Ofensiu]
    llegiresviure | 02-03-2019 | Valoració: 9

    Bon relat, trist, amb sorpresa final...

  • Perdre[Ofensiu]
    SrGarcia | 24-02-2019

    Sembla que ha trobat més coses que només les ulleres.
    També trobo que és un bon final, no explica res en concret i et fa suposar moltes coses.
    Mala troballa per a portar un dol.

  • Final precís[Ofensiu]
    Rosaura Gerr | 21-02-2019

    Els finals no són fàcils. El teu és precís: ni una paraula de més.

l´Autor

Carme_

63 Relats

214 Comentaris

38413 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit / @PetitesHstories

Blog Petites Històries: http://petiteshistories.wordpress.com

Canal YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEgOFs-D51izvxeP29Ccq0g