Els marxants

Un relat de: Carme_
Estaven desesperats. La seva petita, enfebrada, cada vegada respirava pitjor i gairebé ja no obria els ulls. Esperaven notícies del metge, que seguia sense rebre les herbes i ungüents que li feien falta per guarir-la. Llavors, des d’un carro que passava pels carrers del poble, van sentir l’anunci dels diferents rituals que oferien. Els van explicar la malaltia de la seva filla i tots junts van fer cap al temple. A canvi d’unes monedes, van sacrificar una gallina guarnida en honor d’Asclepi, amb l’objectiu d’acontentar-lo per aconseguir la curació, mentre les dones dels oficiants cridaven buscant la seva atenció. Els advertiren que, si no s’apreciava millora, caldria repetir-ho pregant a un altre deu que volgués acollir el malalt sota la seva protecció.

Un cop acabada la cerimònia, acampats fora de la visió de les cases, els viatgers feien festa grossa. Era la tercera intervenció en aquella vila, i la setena de la setmana a la zona. Quina bona idea van tenir interceptant el transport de l’apotecari amb els remeis per als metges dels pobles de la comarca.

Comentaris

  • Aprofitats[Ofensiu]
    Solsona Bot | 22-01-2024

    Les estafes i gent que s'aprofita de la ignorància dels altres, és un tema universal i que el trobem a totes les èpoques. Un relat ben escrit i ben ambientat! Sort!

  • La fe[Ofensiu]
    Prou bé | 21-01-2024

    Està bé tenir esperança però la confiança cal donar-la amb precaució
    7n bon relat molt ben ambientat i descrit.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Ho hem tingut en compte[Ofensiu]

    Hem enviat al jurat el relat amb la teva rectificació, ja que vam veure el teu missatge abans d'enviar tots els relats a valorar.

    Sort!

    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

  • Falta un accent[Ofensiu]
    Carme_ | 20-01-2024

    Tot just penjat el relat, he vist que m'havia deixat l'accent de la paraula "déu" a la darrera frase del primer paràgraf ("...pregant a un altre déu que volgués acollir el malalt sota la seva protecció.").
    Disculpeu.
    Carme.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Carme_

64 Relats

215 Comentaris

39108 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit / @PetitesHstories

Blog Petites Històries: http://petiteshistories.wordpress.com

Canal YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEgOFs-D51izvxeP29Ccq0g