Paraula i Silenci

Un relat de: Joan G. Pons

- Joan, Joan, mira què he trobat !

El meu bon amic Follet, havia cridat la meva atenció.

- Què has trobat ?
- Un paper escrit amb unes frases que inviten a xerrar. T'animes ?
- Primer llegim plegats el paper i...
- Te'l llegeixo:

· La Paraula estima el Silenci.
Al Silenci li agrada ser acaronat per la Paraula.
La Paraula demana moltes vegades la complicitat del Silenci per ser més escoltada.
El Silenci col·labora i dóna suport a la força de la Paraula.

- M'agrada. I fa reflexionar.
- Ja m'ho pensava, Joan, que t'agradaria.
- És suggeridora la frase al voltant de l'estimació de la paraula i el silenci.
- Per què ?
- Quan hi ha estimació, hi ha respecte, col·laboració, complementació, i això és positiu. Molt positiu.
- Jo ho veig com dues realitats comunicatives diferenciades i complementàries.
- Discrepo. Hi ha silencis que parlen i hi ha paraules que provoquen respostes de silenci.
- És col·laboració.... encara que tal com tu ho dius és curiós.
- Vaig llegir, amic Follet, que un/a bon/a comunicador/a sap utilitzar les paraules i els silencies. Comunicar no és sols xerrar.
- Me'n vaig, Joan, amb silencis i paraules. Conversa, com sempre, molt enriquidora.
- Escolta'm ! Deixa'm el paper que has trobat. Gràcies.

Comentaris

  • m'agradat[Ofensiu]
    liudmila | 30-04-2011 | Valoració: 10

    per qué té el sentit per rexleccionar... ara em falta trobar el relar sobre la botiga "per escoltar" que em vas comentar...

  • Comunicació[Ofensiu]
    brins | 19-07-2010 | Valoració: 10

    Paraula i silenci... els dos grans elements del diàleg. Es complementen com la terra amb l'aigua, o com l'arbre amb l'arrel. Tots dos són necessaris quan hi ha una veritable comunicació. El teu amic sempre té raó.

    He entrat un moment al fòrum i he pogut llegir que avui és el teu aniversari. PER MOLTS ANYS, JOAN!!! Tant de bo que ens puguis fer arribar les paraules del Follet durant molts més anys.

    Fins aviat, una abraçada,

    Pilar

  • M'agrada.[Ofensiu]
    Bitxa | 17-07-2010 | Valoració: 10

    l'estimació que descrius entre el silenci i les paraules.
    Si s'estimen, es respecten mutuament i el resultat és que hi ha lloc pels dos.
    Trobar l'equilibri entre els dos no és fàcil....... però bueno, ja callo i et deixo un silenci..........

  • Silenci i Paraula[Ofensiu]
    nuriagau | 17-07-2010 | Valoració: 10

    Aquest follet és molt llest, eh?
    Amb un diàleg espontani i fresc, ens expresses una gran realitat: la necessitat de combinar les paraules i el silenci

    Enhorabona, Joan!

    Núria

    PS: Ja tens publicat més de 200 relats!

  • gràcies joan per les teves reflexions...[Ofensiu]
    joandemataro | 14-07-2010 | Valoració: 10

    i celebro que t'hagi agradat el meu relat sobre el teu follet...
    a mi el silenci m'agrada, m'agrada molt i ben combinat amb les paraules adients i el llenguatge no verbal m'omple...
    una abraçada refrigerada
    joande

Valoració mitja: 10