Nanorelat A: L'astronauta

Un relat de: xesco

relatsencatala.com adverteix que aquest relat contè llenguatge que pot ferir algunes sensibilitats. No recomanat per menors de 18 anys.

Flotant per la càpsula (poc més de quinze metres quadrats carregats de brunzidors aparells electrònics) l'inexpert astronauta, aclaparat per la falta d'espai vital, patí una forta crisi i, en un rampell de bogeria assassinà els seus companys. Llavors es desempallegà dels cadàvers i prosseguí les seves tasques científiques amb normalitat. Un cop a la terra, però, la gravetat se li girà en contra i, primer el pes de la consciència i després la pesada justícia, el deixaren completament abatut.

Comentaris

  • No se d'on ho treus.......[Ofensiu]
    LALY!!! | 02-09-2005

    Lo noi, quina imaginacio.... ia m'agradaria ser com tu!!!
    Són històries curtes però expliquen bastanta cosa. El què no se d'on treus aquestes idees tan divertides i fantàstiques, això no es veu cada dia!!!

    Petons i abraçades, (una nova fan teva)!!!!!

    Laly!

  • Nino nano[Ofensiu]
    alvaro | 14-08-2005 | Valoració: 9

    El millor dels teus nanorelats amb diferència. De la qüalificació doncs res a dir, molts enamorats de les adolescents també abominem la legislació que ens impedeix manifestar-nos com a tals.

  • Nanocomentari A.[Ofensiu]
    Llibre | 11-08-2005

    Breu, ràpid, fresc, àgil... i crític, cínic, irònic, incisiu.

    M'ha agradat. Un acudit, una broma, una facècia, estructurada en forma de petita història. Bona pensada.

    Fins la propera,

    LLIBRE

    PS.- No, jo tampoc no entenc això del 18 anys.

  • no ho entenc ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 08-08-2005

    serà per lo de matar als seus companys, però hi ha hagut relats que s'han caregat a tot deu i no han possat aquesta advertència ... misteris ...

    que tal per Artà, supòs que has anat a visitar el poblat prehistòric de Ses Païses d'on surt la llegenda de Nuredduna i en Costa i Llobera va escriure La Deixa del Geni Grec ...

  • Hola xesco![Ofensiu]
    ROSASP | 07-08-2005

    El joc de paraules de la gravetat que se li torna en contra, m'agrada força.
    Home, s'ha de reconèixer que en la brevetat del relat passen força coses i et quedes una mica estabornit.
    Es barregen moltes forces gravitatòries d'espais, de cervells, de consciències. I això en tant poques línies és molt perillós.

    Si t'ha resultat sorprenent veure la recomanació per majors de l8 anys, llegeix el poema del Gerard Germain Gonzàlez "talment com un tequila mal begut" i et quedaras a quadres. Bé almenys jo me l'he llegit tres vegades en un intent de comprendre l'advertència.

    Una abraçada i fins la propera!

  • si no el recomanen[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 05-08-2005

    deu ser per evitar que xiquets o xiquetes pateixin aquests rampells de bogeria i acabin assassinant a tothom qui tinguin al costat.

    Jo tinc més de 18 anys i no corro perill.

    Un cop més, genials les teves històries breus. Què durs els pesos de la consciència i de la justícia i, potser, sort que tenim tots una mica d'aquest pes...

    Un barret per vos!

    Sazl.

  • home,[Ofensiu]
    peres | 05-08-2005

    tu mateix: brunzidors, rampell, desempallegà, abatut... No et pots queixar: jo hauria posat 21 anys, com a mínim.

  • Comentari de l'autor[Ofensiu]
    xesco | 05-08-2005


    He quedat realment sorprès quan he vist que relatsencatalà adverteix que aquest relat pot ferir agunes sensibilitats, i no el recomana a menors de 18 anys.

    Què en penseu?

l´Autor

Foto de perfil de xesco

xesco

38 Relats

108 Comentaris

50476 Lectures

Valoració de l'autor: 9.11

Biografia:
Vaig néixer quan era molt petit a Centelles (Barcelona), el 1976.
Vaig començar a escriure el 20/02 del 2002 provant sort amb la construcció de palíndroms.
M'agrada construïr encreuats i experimentar amb l'escriptura.
Sóc mestre d'educació primària, i actualment visc a Artà, Mallorca.

Em podeu llegir, també a RC, amagat darrere el nom de Xeixa, compartint jocs i experiments lingüístics amb el meu amic Xals.



Todas las cosas tienen que salir de algún sitio - cavilaba Harún-, por lo tanto, los cuentos no pueden salir del aire...

Salman Rushdie "Harún y el Mar de las Historias"

...es muy fácil. Si lo piensas, tendrás que admitir que todas las historias del mundo, en el fondo, se componen solo de veintiséis letras. Las letras son siempre las mismas y sólo cambia su combinación. Con las letras se hacen palabras, con las palabras frases, con las frases capítulos y con los capítulos historias.

Michael Ende "La historia interminable"


"Darrere els mots el paper es transforma
en mar i les lletres en peixos"

Joan Brossa