Nanorelat X: El xantatgista

Un relat de: xesco

"Si el divendres a les tres en punt no em deixa mil euros a la paperera verda del parc li explicaré al seu marit la relació que manté amb el veí del 3r 2a".
El xantatgista va canviar el "mil" per "tres mil", deixà la nota a la seva bústia i esperà pacientment que la seva dona arribés de la tardana reunió de veïns.

Comentaris

  • Re-bonissim!![Ofensiu]
    RATUIX | 27-10-2009

    Complet, tancat, contundent. Fantàstic nanorelat.

  • Salutacions[Ofensiu]
    Anagnost | 27-05-2008

    Hola Xesco, des d'aquesta pàgina ja t'havia dit, en alguna altra ocasió, com m'agraden els teus nanorelats. Fa uns dies t'ho vaig poder dir personalment, i ara, llegint aquest "El xantatgista", una vegada més constat l'habilitat que tens per a aquestes mostres de literatura concentrada, sintètica fins a l'extrem. Jo necessitaria tres o quatre fulls, per dir el mateix. Extraordinari.
    Salutacions des de Cala Rajada.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Sibil·la de Fortià | 27-05-2008 | Valoració: 10

    aquest nanorelat!

  • els marits escaquistes[Ofensiu]
    Gica Casamare | 12-10-2005

    M'agrada l'estructura dels nanorelats, la microestructura: una lletra, una paraula, un món explicata través d'un suspir.
    És curiós el món dels marits jugadors d'escacs, que van 2 jugades per endavant... hehehe

  • quetzcoatl | 11-10-2005

    i de passada et recomano el darrer relat de Gica Casamare: "Jango el gigoló" Ja veuràs perquè!!

    petons

    m

  • Curt però intens[Ofensiu]
    qwark | 09-10-2005

    Però la senyora... estava realment a la reunió de veïns? jeje

    Aprofito per felicitar-te per aquesta sèrie de nanorelats alfabètics. Una idea molt original.

  • quin sentit de l'humor![Ofensiu]
    Leela | 09-10-2005

    hehehehe!
    Molt bó, fent xantatge i esperant la senyora que arriba tard eh!
    M'agrada la capacitat que tens de dir en tant poques línies una història sencera.

  • perfecte![Ofensiu]
    quetzcoatl | 09-10-2005 | Valoració: 10

    Lúcid, original, rodó!

  • Molt bó aquest, Xesco![Ofensiu]
    Màndalf | 08-10-2005 | Valoració: 10

    No donis idees, no donis idees,...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de xesco

xesco

38 Relats

108 Comentaris

50287 Lectures

Valoració de l'autor: 9.11

Biografia:
Vaig néixer quan era molt petit a Centelles (Barcelona), el 1976.
Vaig començar a escriure el 20/02 del 2002 provant sort amb la construcció de palíndroms.
M'agrada construïr encreuats i experimentar amb l'escriptura.
Sóc mestre d'educació primària, i actualment visc a Artà, Mallorca.

Em podeu llegir, també a RC, amagat darrere el nom de Xeixa, compartint jocs i experiments lingüístics amb el meu amic Xals.



Todas las cosas tienen que salir de algún sitio - cavilaba Harún-, por lo tanto, los cuentos no pueden salir del aire...

Salman Rushdie "Harún y el Mar de las Historias"

...es muy fácil. Si lo piensas, tendrás que admitir que todas las historias del mundo, en el fondo, se componen solo de veintiséis letras. Las letras son siempre las mismas y sólo cambia su combinación. Con las letras se hacen palabras, con las palabras frases, con las frases capítulos y con los capítulos historias.

Michael Ende "La historia interminable"


"Darrere els mots el paper es transforma
en mar i les lletres en peixos"

Joan Brossa