M'estic asseguda

Un relat de: ginebre

Sí doncs, sí, és només que m'estic asseguda, en una cadira força dura i, es clar, els ossets s'em claven, fa fred, m'aprimo i s'em claven, m'encongeixo, amb l'anorac posat, el negre que porta la caputxa de pell, que abriga més que els altres i que em senta bé, sobretot avui que porto els cabells recollits amb una cua, la clenxa al costat i l'ull esquerre sota les grenyes. Semblo una dama, amb les pells, el monyo daurat vell, amb canes, i les arruguetes que em donen qualitat, solera. Tot plegat, res, tarda de divendres, a casa, amb mandra, fins per encendre l'estufa de cloves, que fa sempre aquella olor tan bona i càlida quan engega, olor de resina, de pinya pinyonera. Olor dels estius, als boscos ressecs del Vallès, Collserola, sentor de foc encara no, foc potencial de pinassa seca, resina inflamable, perill d'incendi a cada cantonada, ja que tot el camp social està recorregut pel desig, com diu Deleuze i Gauttari, els "Anti-Èdip", i ja sabem que és un desig sense edat, ni génere, és el desig d'estar bé, d'ajudar, de vessar-me i con-fondre'm, de formar part i ser germana, germà, saber-te meva, teva. No res, d'aquesta mena d'enclaustrament, independent, individu, indivisible.
jo jo jo
quesócjo
i resmesquejo.
Diferent de tu, -reconèixe-me la diferència!- que em fa exòtica, rara.
I tu, tan comú, tan fàcil d'entregar-se-me i fer-me comuna i deixar-me de tonteries i diferències.


Comentaris

  • Un relat...[Ofensiu]
    copernic | 26-09-2007 | Valoració: 10

    que vessa sensibilitat, molt segmentat, sens dubte, per la teva preferència per la poesia. Això li dona un aire contundent, sentenciós, lapidari. El ritme és sincopat i les imatges són d'una extrema exquisidesa. Qualsevol tema és bó quan s'escriu bé. Només se li ha de trobar el punt de vista personal i a escriure!.
    Contestant a la teva pregunta, et diré que hi haurà molts més capítols de la llibreta vermella, perquè articles o relats els puc fer quan vulgui però el neguit que t'impulsa a escriure només hi cap dins la llibreta vermella.
    Petons i gràcies pel comentari!

  • Una descripció diferent[Ofensiu]
    Frida/Núria | 10-05-2007 | Valoració: 9

    que fa fins i tot sentir l'olor de resina i el caliu aquí al costat, amb mandra o sense però amb enyor per la meva part, d'aquestes olors plenes de bons records.

  • A la teva prosa...[Ofensiu]

    ...hi ha molta poesia. Això la fa molt agradable al ser llegida. Un plaer.

    Una abraçada.
    Fredegard.

  • No dir res,...[Ofensiu]
    rnbonet | 14-03-2007

    ...xicona, era difícil. I segeuix essent--ho per les persones 'normals', com nosaltres. Era més fàcil no dir res en 'versets'; podies jugar amb els accents, els fonemes... La prosa, con tu triares, era més problemàtica. Perquè al cap i a la fi, sempre es diuen coses! I més, vivint a la Garrotxa!
    Saps què? Salut i rebolica!
    PS. 1.-Gràcies pel "poema comentari" al meu ESPAI DE POETA?
    2.- Dóna'ls records de la meua part al Croscat i al sta. Margarita -o Margalida, tant s'hi val!-

  • M'ha...[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-03-2007 | Valoració: 10

    ...agradat molt com descrius. Fa sentir amablement mandrós, en un dia que no hi ha res per fer... en fi: un molt bon relat.

  • Asseguda, et llegeixo.[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-03-2007

    Un text per a no dir res que no para de parlar i entre mots i grafies desgrana tot un ventall d'imatges, d'idees, de flaires, de gestos, de conceptes, d'associacions, de diferències, de paraules convergents, de frases divergents, de línies paral·leles, d'incongruències aparents i de saviesa contrastada, de referents comuns i de significats íntims i personals.
    Callo i l'escolto... et sento...

    Ha estat tota una experiència llegir-ho i compartir amb tu el joc rebent mil missatges a l'hora.
    I no et trobo gens estranya... ans al contrari!

    T'envio una abraçada quesócjo en certa manera, diferent de tu, però propera, si m'ho permets,
    Unaquimera

  • el trobo fantàstic,[Ofensiu]
    gypsy | 04-03-2007 | Valoració: 10

    original, tendre, innovador.
    Ho té tot, i malgrat l'aparent l'objectiu del repte, diu moltes coses interessants que fan reflexionar. I la forma preciosa, justa. No hi posaria res, no hi trauria res, ni una coma...

    petonassos!

    gypsy

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

85379 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com