L'últim guió

Un relat de: Taller literari del CP de Joves
“A qui la trobi,
Soc en Charles Morris, reconegut guionista en decadència.
Aquesta vida m’ha regalat èxits i tragèdies; he gaudit i he patit. Però ara em trobo sol i envoltat dels meus trofeus, consumit pels meus excessos.
Paulatinament em vaig apagant. Veient la meva data final propera, concloc aquest guió que fa anys que escric, la meva obra més intima... La meva vida.
...”


Aquest és l’escrit que hi havia a mig teclejar a la màquina d’escriure d’en Charles el dia que me’l vaig trobar mort sobre el seu escriptori. Al costat hi havia un guió, la seva última obra.
Me’l vaig quedar i, uns dies més tard, en llegir-lo, vaig descobrir qui era realment aquella persona que coneixia des de feia tants anys. Tota una revelació del que és la soledat d’una celebritat del seu nivell.
Al cap de dos anys aquest guió es va dur al cinema. 5 Oscars i 8 nominacions van ser el resultat d’aquesta obra biogràfica.



Joan Sadia
Jordi Sanromà

Relat escrit en el taller literari per a joves per tal de participar al concurs de microrelats del mes de maig, el tema del qual és "cinematografia i fotografia"

Comentaris

  • Increïble equilibri[Ofensiu]
    Eric Martinez | 29-02-2020

    Increïble paral·lelisme entre la ficció i la realitat, la línia que els separa és potser una il·lusió.

  • Sol passar[Ofensiu]
    Montseblanc | 30-05-2019

    Sembla ser que sí, que les millors obres sorgeixen del patiment, el fracàs, la soledat… I també es veu que l’èxit molts cops és més sinònim de solitud que de felicitat… Està molt ben reflectit al vostre relat. Us felicito.

  • Èxit[Ofensiu]
    kefas | 14-05-2019


    Res més real. Si ets un bon fracassat és possible que siguis un millor escriptor.

    (Sóc incapaç d'escriure una cosa així. Ho he copiat d'en Bukowski)

l´Autor

Foto de perfil de Taller literari  del CP de Joves

Taller literari del CP de Joves

12 Relats

30 Comentaris

15364 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquest és el resultat del taller literari que es duu a terme amb un grup de joves.

També vam fer un taller de contes per a participar en els contes de "La llum".

Fa poc hem fet un taller d'auques que encara no està acabat...

I ara a més a més de fer poemes també fem microrelats :)

Tenim un relat publicat en el llibre "Relats absurds" per a la Marató TV3 2018

En el llibre " Per la vida, arts i lletres solidàries" ens han publicat un relat

Desitgem que gaudiu de la lectura tant com nosaltres gaudim de l'escriptura.