El viatge que ho va canviar tot

Un relat de: Taller literari del CP de Joves

Tots els passatgers eren dalt del tren. Peter, el revisor, va fer sonar el xiulet i el tren emprengué la marxa.
L’Amadú corria pels passadissos i quan va arribar a la cafeteria va topar amb l'Anna. L’impacte va fer que el cafè que ella duia caigués a sobre seu.
La noia, per disculpar-se, el va convidar a seure amb ella i li va oferir una tovalloleta per rentar la taca. Llavors fou quan en Peter va travessar el vagó de la cafeteria. Tot i passar de llarg, l’Amadú es va posar molt nerviós i l'Anna se’n va adonar.
Aquest fet li generà desconfiança. Tot i així van començar a parlar. L’Amadú li va explicar que venia d’un poble molt petit de Guinea i que havia vingut a Europa per cercar treball. Després d’estar una bona temporada a Suïssa i de fracassar a l’hora de trobar feina, ara estava viatjant a Viena, assabentat que estaven buscant gent per treballar en el sector de la construcció. L'Anna li va explicar que era vienesa i que havia viatjat a Zúrich per motius de feina: era periodista i havia anat a cobrir una notícia d’actualitat política.
De cop i volta, immersos en una conversa d’allò més interessant sobre els seus diferents estils de vida, en Peter va tornar a aparèixer al vagó i els va demanar el bitllet. En un intent d’escapar corrent, l’Anna va agafar l’Amadú del braç, el va aturar i dirigint-se al revisor va treure el moneder i va pagar el bitllet de l’Amadú.
La bellesa de l’Anna i la seva actitud generosa van fer que en Peter se sentís atret per ella. Li va somriure i l'Anna el va correspondre amb un altre somriure.

En Peter, des del pis de dalt, sent la veu de la seva dona que diu:
–Estimat, l’Amadú ja és aquí.
–Ara baixo, Anna! –li respon ell.
En Peter desa a la vitrina de la sala d’estar la maqueta de tren i tots els records que li evoca després de tants anys d’ofici.
L’Amadú ha vingut a celebrar l’èxit del nou llibre de l’Anna –basat en ell– que descriu el periple dels que vénen a Europa per cercar un futur millor.


**************
Aquest relat és el resultat d'un taller literari i està escrit per tres joves:
Dario Vega Florio, Jonathan Gonzalez Cuevas, Ussumane Balde

Comentaris

  • M'ha encantat[Ofensiu]
    Montseblanc | 28-12-2016 | Valoració: 10

    Us felicito per la imaginació que hi heu posat. Perquè encara que sigui un relat curt és com si expliqués tota una vida. El salt en el temps és clar i s’entén perfectament i per una vegada la història té un final feliç.
    Continueu, que ho feu molt bé!

  • mar - montse assens | 20-12-2016 | Valoració: 10

    M'agrada molt com us ha quedat aquest relat. Sé que per a vosaltres no va ser fàcil fer-lo i per això el valoro molt.
    Felicitats i seguiu escrivint!!!

l´Autor

Foto de perfil de Taller literari  del CP de Joves

Taller literari del CP de Joves

12 Relats

30 Comentaris

15363 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquest és el resultat del taller literari que es duu a terme amb un grup de joves.

També vam fer un taller de contes per a participar en els contes de "La llum".

Fa poc hem fet un taller d'auques que encara no està acabat...

I ara a més a més de fer poemes també fem microrelats :)

Tenim un relat publicat en el llibre "Relats absurds" per a la Marató TV3 2018

En el llibre " Per la vida, arts i lletres solidàries" ens han publicat un relat

Desitgem que gaudiu de la lectura tant com nosaltres gaudim de l'escriptura.