El viatge més important de la seva vida

Un relat de: Taller literari del CP de Joves
La família de la Sara preparava les vacances com cada any. El seu marit, un cirurgià plàstic de prestigi, i ella, una reconeguda cantant d’òpera, disposaven d’una economia que els permetia fer un viatge cada any amb els seus dos fills.

Però aquest any van prendre la decisió de fer un viatge diferent dels que havien fet. Seria el viatge més car de la seva vida però per molt que els deixés sense estalvis pagava molt la pena fer-lo. Volien agafar un vaixell que els portés a Itàlia i allà emprendre una aventura cultural del tot impredictible. A més, els nens estarien molt contents. La filla, de 16 anys, tocava el violí i podria gaudir de la terra de la música clàssica per excel·lència. I el fill, de 10 anys, estaria molt content de trepitjar el país d’un dels seus equips de futbol preferits.

Quan va arribar el dia, la família sencera es va dirigir al port. Una multitud de persones esperava pujar a l’embarcació. Entre elles hi havia gent molt diversa i els nens van pensar que malgrat tot seria una bona oportunitat per fer noves amistats.

Els primers dies de trajecte els van permetre gaudir de la tranquil·litat del mar i de les coses més belles que ens ofereix la naturalesa: la sortida del sol, les estrelles lluents sobre el fosc cel i, fins i tot, de dofins saltant sobre la línia de l’horitzó.

No obstant això, quan ja es trobaven enmig del Mediterrani, es va alçar un temporal i després de passar hores i hores sotsobrant entre imponents onades, el vaixell va naufragar. Primer es va fer un silenci i després aquest es va anar omplint de crits de desesper.

Afortunadament, un vaixell d’Open Arms, assabentat dels trajectes que s’efectuen cada dia des del Nord d’Àfrica cap a Europa, va aparèixer i va posar a resguard a moltes de les persones que viatjaven a la pastera on viatjava la família de la Sara. Alguns, però, van desaparèixer entre les aigües del Mediterrani sense haver pogut començar una nova vida plena d’esperança.




Autors: Interns del Centre Penitenciari de Joves

Comentaris

  • L'esperança és ben dita.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-01-2019 | Valoració: 10

    Sí, bon viatge i molta esperança sobre els que anaven en la patera, doncs tenen un bona situació on salvar-se. Molt ben descrit i amb molta disciplina.
    M'ha encantat llegir-ho i té molta qualitat.
    Una salutació a tots en conjunts...
    Perla de Vellut

  • Contrast[Ofensiu]
    Edgar | 23-05-2017

    Si un relatb d'immigrants és punyent, contrastar-lo amb persones de un grup social elevat li dona molta més força

  • Un relat...[Ofensiu]
    Montseblanc | 11-05-2017

    ...que té moviment i que fa de bon llegir. Molt bo el contrast entre els dos móns. M'ha encantat!

  • Endavant![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 10-05-2017

    Bon relat sobre móns paral·lels i tragèdies en un mateix mar.
    Endavant amb el taller!

  • El gran viatge[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-05-2017 | Valoració: 10

    Caram, m'ha semblat molt original la idea de barrejar la realitat d'una família benestant amb l'altra realitat de la immigració forçada. Un viatge literari social, fantàsticament descrit. Felicitats per la iniciativa i espero que continueu escrivint! Una forta abraçada i molta sort en la vida!

    Aleix

  • Bon treball[Ofensiu]
    mar - montse assens | 09-05-2017 | Valoració: 10

    Estic molt satisfeta del resultat d'aquest treball i em sento orgullosa d'haver-hi col·laborat. Molt bona feina!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Taller literari  del CP de Joves

Taller literari del CP de Joves

12 Relats

30 Comentaris

15364 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquest és el resultat del taller literari que es duu a terme amb un grup de joves.

També vam fer un taller de contes per a participar en els contes de "La llum".

Fa poc hem fet un taller d'auques que encara no està acabat...

I ara a més a més de fer poemes també fem microrelats :)

Tenim un relat publicat en el llibre "Relats absurds" per a la Marató TV3 2018

En el llibre " Per la vida, arts i lletres solidàries" ens han publicat un relat

Desitgem que gaudiu de la lectura tant com nosaltres gaudim de l'escriptura.