La llibertat

Un relat de: Taller literari del CP de Joves
En Jordi era un escultor de Barcelona, que viatjà als Estats Units per inspirar-se per fer la seva propera obra. Una fundació li va encarregar una escultura que representés la llibertat.

Quan es trobava a Nova York, davant de l'Estàtua de la Llibertat prenent notes, se li va acostar un home i li va preguntar:

–Què escrius?
–Estic prenent notes –va contestar ell–. Vull fer una escultura que representi la llibertat.
–I creus que aquesta estàtua és lliure?
–Sí, per què no? –va respondre l'escultor desconcertat.
–Doncs es troba en una illa davant de Manhattan i està envoltada pel mar, no té escapatòria. Potser és presonera del que representa, no creus?
–No m'ho havia plantejat –va contestar pensatiu.
–Llavors, què és per a tu la llibertat?
–No sé què dir-te, ara mateix no puc trobar una resposta.

Després d'aquesta conversa, en Jordi, dubitatiu, va anar cap a l'hotel on s'allotjava. Se li havien trencat els esquemes i se sentia perdut en el desenvolupament de la seva obra.
Els següents dies va seguir donant-li voltes sense trobar respostes. Què era la llibertat i com podia representar-la?

Fou llavors quan, ansiós per arribar a una conclusió, s'adonà que ell sol no podria trobar la resposta. Per tant, va començar a preguntar a totes les persones amb qui es creuava. Va obtenir opinions molt diverses que no feren més que incrementar els seus dubtes, perquè en totes elles podia trobar ni que fos una mínima restricció d'autonomia.
A més a més, tampoc va ser capaç de trobar cap idea que pogués aglutinar totes les opinions recollides.
Però un dia, en un trajecte en metro, veié una cita d'un pensador anglès, escrita en una paret, que deia: "Sobre el seu cos i la seva ment, l'individu és sobirà". Així fou com s'adonà que tots tenim opinions diferents sobre la llibertat i en totes elles es troben limitacions d'aquesta. Potser, la veritable llibertat, només resideix en el pensament...
Va ser en aquest moment quan es va posar a treballar en la seva obra.


Braima Balde
Daniel Dominguez
Khalid Filadi
Luis Miguel Valenzuela

Comentaris

  • Enhorabona!!![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del IX Concurs ARC de Microrelats "Arts" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ ARTS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    ***********************************



    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “ARTS” que s’editarà a finals de 2019.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • La llibertat la tenim tots...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-01-2019 | Valoració: 10

    La llibertat la tenim tots, d'alguna manera u altra, doncs és molt relativa i molt volàtil.
    Un relat sobre la llibertat, que és preciós i per a pensar com cadascú pot arribar a ella.
    La meua enhorabona per a tots.
    Una salutació...
    Perla de Vellut

  • comentari[Ofensiu]
    Noia Targarina | 23-01-2019 | Valoració: 10

    Es molt bonic aquest escric , en certa manera és aixó el que es la llibertat, continua escribint val la pena llegir-te !!! i no es gens avorrit és molt ame.

  • Felicitats Finalistes![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 13-01-2019 | Valoració: 10

    Sempre m’ha fet molta tendresa l’estàtua de la Llibertat, allà presa pel mar com dieu vosaltres, tan petita en l’immensa badia i tan gran de convicció i valentia. Em farà molta il•lusió descobrir aquest nou escultor.

    Felicitats de nou i una forta abraçada

    Pinya de rosa

  • Llibertat.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 14-12-2018 | Valoració: 10

    Un relat molt alliçonador, un relat que atrapa de bon començament i alhora et fa meditar abans no arribes al final. I la resposta que troba és del tot convincent. Bona feina heu fet al vostre taller. Nois estudieu força! Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Taller literari  del CP de Joves

Taller literari del CP de Joves

12 Relats

30 Comentaris

15366 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquest és el resultat del taller literari que es duu a terme amb un grup de joves.

També vam fer un taller de contes per a participar en els contes de "La llum".

Fa poc hem fet un taller d'auques que encara no està acabat...

I ara a més a més de fer poemes també fem microrelats :)

Tenim un relat publicat en el llibre "Relats absurds" per a la Marató TV3 2018

En el llibre " Per la vida, arts i lletres solidàries" ens han publicat un relat

Desitgem que gaudiu de la lectura tant com nosaltres gaudim de l'escriptura.