Les IL.LUSIONS motiven

Un relat de: Joan G. Pons
Inicio aquest Relat per que crec en les Il.lusions i els seus efectes motivadors i engrescadors, en la realització de projectes i activitats.

Hi ha una frase, quelcom negativa, que encara s'escolta sovint...
"Endavant, fes-ho, però no et fagis gaires il.lusions..."
Es una frase que punxa la força positiva, que genera fer quelcom amb il.lusió.

Una persona, tú , jo,som persones, es sensible a il.lusionar-se . i això, aporta i enriqueix el viure i conviure.

Les il.lusions son com l'li que suavitza, les possibles incidències en la consecució d'un projecte.

Admiro les persones que mostren cares d'il.lusió, significatives que hi ha dins seu vivències d'il.lusió.

**********************************************************

Comentaris

  • No ho hem d'oblidar[Ofensiu]
    Marina i punt | 09-11-2022

    A mi m'agrada més la frase "no perdis mai la il·lusió" perquè si la perdem, què ens queda?
    El teu relat ens va bé per reflexionar-hi. Sempre tan encertat!

    Salutacions

    Marina

  • és d'infants?[Ofensiu]
    Atlantis | 09-11-2022

    quan penso la paraula il·lusió sempre la associo a la infantesa. Malgrat és veritat que el llarg de la vida apareixen il·lusions que t'empenyen a viure.

    Gràcies per les reflexions.

  • Enriquir el viure i el conviure[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 09-11-2022 | Valoració: 10

    Bon dia, Joan G. Pons:

    Què faríem sense les il·lusions que, com bé has dit, ens enriqueixen el viure i el conviure? A mí sí que em motiven. I tant!
    No és el mateix realitzar una tasca de manera rutinària que fer-la amb il·lusió. Amb l'últim cas, es fa de doblement millor o almenys es gaudeix fent-la.
    Mai perdis les il·lusions.

    Una forta abraçada,

    Helena

  • La il·lusió...[Ofensiu]
    llpages | 09-11-2022 | Valoració: 10

    és el motor de totes les coses, sense ganes de fer res encara seríem a l'edat de pedra. La il·lusió és arriscada, però qui no arrisca no pisca! Bones reflexions, Joan!

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-11-2022


    Hola, bona vesprada Joan: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu poema "El verger de les coses".

    Et comente també que en el "Títol del comentari", poses sempre: "Comentari", però t'he de dir, que deus posar un COMENTARI, ADIENT al poema. No sempre la paraula "Comentari". Això espere que ho entengues.

    A més, fas un comentari una mica curt, amb sola paraula.

    L'autor Nil, posa en Títol del Comentari: Poema escultural.

    L'autor Sergi Elias, posa en Títol del Comentari: Molt sentimental.

    I així, altres que van comentant.

    La paraula: "Felicitats", no és adient per dir-me: "l'enhorabona". Així què posem aquesta última paraula, per "felicitar-me", que més bé, és per a donar felicitació del "natalici".


    Cordialment.

  • També provoquen [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-11-2022 | Valoració: 10

    És així la il·lusió no s'ha de perdre, perquè sinó que fem en el món. Ens hem de motivar sempre en la vida. Bona reflexió, Joan.
    Cordialment.

  • Il·lusió[Ofensiu]
    Prou bé | 07-11-2022

    Entenem sovint com il·lusio un sentiment positiu que ens engresca, però no és aquest el significat principal del mot.
    "Molts autors defineixen les il·lusions com el resultat de la combinació de poca claredat perceptiva i un estat emocional intens".
    Il·lús, és causa o conseqüència?
    Em quedo, però amb la teva interpretació, Joan. Ens en fan falta moltes!
    Amb total cordialitat

  • Il·lusió[Ofensiu]
    Prou bé | 07-11-2022

    Entenem sovint com il·lusio un sentiment positiu que ens engresca, però no és aquest el significat principal del mot.
    "Molts autors defineixen les il·lusions com el resultat de la combinació de poca claredat perceptiva i un estat emocional intens".
    Il·lús, és causa o conseqüència?
    Em quedo, però amb la teva interpretació, Joan. Ens en fan falta moltes!
    Amb total cordialitat

  • Il.lusions...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-11-2022 | Valoració: 10

    que quan les deixem de tenir, tot va cap avall, Quina raó tens Joan! No es pot viure sense il.lusions, ens fant sentir vius i desperts.

    Cordialment.

    Rosa.

Valoració mitja: 10