La paraula Gràcies.

Un relat de: Joan G. Pons
Paraula molt utilitzada.
Paraula expressiva de quelcom rebut i que reconeixem.
Alguns apunts sobre la connexió: dir o escoltar.

Habitualment, diem moltes vegades, la paraula GRÀCIES, durant la convivència humana.
Som conscients sempre del seu significat, a més del so com paraula comunicativa ?

La paraula GRÀCIES i transcendència del seu so interior:

Implica molt agradablement escoltar-la. Paraula "màgica". I la seva màgia es en el que motiva que la pronuncien.

Interesant al final del día, si ho recordem, les vegades que sincerament hemos pronunciar la paraula GRÀCIES i sobretot el que la ha motivat. I també qui ens la diu.

Un bon i curiós examen sobre com anem de relacions humanes i si mereixem sovint escoltar la paraula GRÀCIES. I la recepció positiva, en el terreny emocional.

Sempre dir Gràcies, recomanable, de forma conscient i sincera.

..........................................................

Comentaris

  • Gràcies[Ofensiu]
    Soleilsi | 20-04-2024 | Valoració: 10

    Moltes gràcies pel Relat!

  • Gràcia[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-04-2024

    La paraula "gràcia" sempre m'ha fet gràcia.
    Suposo que ve del llatí "gratus", agradable i és la mateixa paraula que en castellà gratis, en català de franc.
    També em sembla que són les disputes teològiques les que la van fer famosa: el pelagianisme, sant Agustí, el jansenisme, el calvinisme; mai han deixat de tirar-se els plats pel cap, d'una manera que ens deixa bocabadats a qui ens ho mirem des de fora.
    També són moltes les frases fetes que en surten: donar el tret de gràcia (que en fa ben poca), el dret de gràcia de qui mana, donar les gràcies a Déu, tenir la gràcia al cul. Abans, quan una dona et donava les gràcies, els senyors responien: totes són seves, una cortesia una mica passada de moda, però que sembla a l'origen de la manera habitual d'agrair una cosa. La meva frase preferida és: "millor caure en gràcia que ser graciós".
    La gràcia i les gràcies sempre són benvingudes.

  • "mala praxi"[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-04-2024 | Valoració: 10

    Hi ha paraules, les quals hem perdut el significat o s'han convertit en costum lèxic, i per desgràcia. "Gràcies", és una d'elles. Tot i això, de vegades quan l'escoltem amb sentit és una d'aquelles paraules relativament curtes de morfologia, però de gran potència.

    Fins aviat,

    Neus

  • Molt bona reflexió...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-04-2024 | Valoració: 10

    Sobre la paraula "Gràcies". És bo donar-a i també "escoltar-la", perquè és bona i reciproca.
    Aquí sí que t'has lluït, amb l'assaig.
    Enhorabona.

    (A veure quin dia arribe a tenir 603 relats, ha ha ha ha. A veure si prompte edite un altre).

    Cordialment.

    Que passes un bon cap de setmana.

  • Sovint...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-04-2024 | Valoració: 10

    gràcies és una paraula que es diu per costum, simplement per un tema educatiu. Però un gràcies conscient i sincer és un gràcies que va més enllà i que té un valor molt més profund.

    Gràcies per aquesta boníssima reflexió, i pels teus amables comentaris als meus poemes.

    Una abraçada i bon cap de setmana Joan.

    Rosa.

Valoració mitja: 10