I si haguessim nascut...?

Un relat de: eternasomiadora

Mes o menys cap a l'any 194...
I la nostra juventut hagues estat al 195...
A l'epoca dels nostres avis?
Quan les ciutats eren pobles?
Quan les nits eran estrellades?
Quan la gent es conegues o no se saludava pel carrer?
Quan els camins eren a peu?
Quan les carreteres eren camins de color verd o marró?
Quan el msn no calia perque els amics viviem porta amb porta i no era molestia entrar a casa del vei?
Quan les discoteques eren balls on les noies duien vestits,
els nois naven elegants i es bevia ponx?
Quan el cinema era a l'aire lliure en un cotxe de parella?
Quan els joves s'enamoraven de debó i no només anaven per sexe?
Quan la gent s'estimava més enllà de la mort?
Que s'ha fet de nosaltres? Que avui nomes som estres?

Comentaris

  • No anava aixi, si ho recordo be. I eres tu ?[Ofensiu]

    Hola,

    Fantasias animadas de ayer y hoy, presentan !!!!

    Les ulleres et deformen molt la realitat, fes-t'ho mirar !

    No està vendre miratges tant evidents, fins i tot per a la "xavalla" de la Ciutat Comtal, això és excessiu.

    eh! de bon rotllo però !!!

    mora.a@guimera.info

  • Tot era diferent... o no !!.[Ofensiu]
    La Banyeta del badiu | 09-08-2005 | Valoració: 9

    Havien els seus avantatges i... els seus desaventatges, com tot.
    La meva àvia em parlava de la seva mare (la meva vesàvia) d'un poble de Navarra. Havia menjar, però havien de rentar al riu, fer ella el pa, (això és un petit exemple).
    Avu, la rentadora va ... a tope !! tot el dia i el pa... a la fleca del costat de casa i de totes les casses i gustos.
    Ara ho veiem com uns temps més idílics, però crec que també eran molt durs. El dias a dia...
    " tela " !!.
    Bé, no m'enrol-lo més, jejeje, el teu relat m'ha agradat molt.
    Un petunet.

  • Quins temps aquells[Ofensiu]
    AINOA | 24-06-2005 | Valoració: 10

    Quanta raó tens, amb aquestas preguntes que et fas.
    Aquells temps si que eran macós jo sempre els he enveixat ja que era una manera de disfrutarmés sana.
    Una abraçada.

  • Més que un simple 10[Ofensiu]
    Sanke85 | 24-05-2005 | Valoració: 10

    Bé suposo que a hores d'ara, ja saps que a mi m'hagués encantat nèixer uns quants segles abans... sempre he envejat aquella manera de subsistir d'aquella gent, que no li feia falta beure, ni fumar, ni drogar-se per ésser persones normals i seguir visquent feliçes, no com ara... En aquella época també era diferent la conquista de les doncelles, pures, nobles, fidels... no com ara... bé es una opinió personal, hi ha qui estarà d'acord i hi ha qui no... millor callo ja perquè segur que més d'un discreparà del meu comentari, però es el que realment penso i sento.

    En resum, que m'encanta el teu poema, perquè així fas reflexionar a la gent que et llegeix. Com ja he dit abans, per mi és més que un simple 10.

    La meva més sincera enhorabona.
    Fins aviat:
    Sanke85

  • jordiclusella | 23-05-2005

    Si... doncs, no ho sé, segurament entendriem la vida d'una altra manera. Però no seria ni millor ni pitjor, senzillament seria diferent.

    Cada època té els seus "peros" i els seus "contres". La dels avis era més de poble, tradicional, i la nostra és una vida molt més boja, estressant... si, però, al mateix temps, hem guanyat en molts altres aspectes: més igualtat (social, sexual, etc. almenys als "primer" món), més possiblitats de viatjar...
    En fí, un text original i amb ritme.

    Felicitats i segueix somiant !

  • m'agrada el poema[Ofensiu]
    Tiamat | 22-05-2005

    però no m'agrada tant el que dius.

    no crec que la meva generació (jo sóc nascuda en els 80) sigui més insensible que la dels meus avis.

    no es poden comparar èpoques diferents, perquè són diferents, i segur que els nostres avis, quan miraven els seus avis, potser també es preguntaven si no era millor la seva època. I anar reculant, ens acabaríem preguntant si la prehistòria era millor que ara. Doncs no, ni millor ni pitjor, diferent.

    als 40, relatsencatalà no existia i no hauries pogut preguntar això a un munt de desconeguts..

    ara, el poema, ja et dic, m'agrada.
    I sóc la primera a llegir-lo i comentar-lo :P

    una abraçada

    Tiamat

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de eternasomiadora

eternasomiadora

32 Relats

80 Comentaris

35749 Lectures

Valoració de l'autor: 9.71

Biografia:
Ei!! Primer gràcies per visitar-me!!
Tot seguit em presento sóc una boja acuariana nascuda al 85, i m'agrada escriure coses que penso tot i que se que no tinc raò del tot i m'agrada apendre que encara em falta molt per apendre jeje, i bé escriure és una manera de d'expresar-se i m'agrada fer-ho tot i que no sóc una experta jejeje i faig moltes faltes mai se ma donat bé això u sento. Escric el que penso tot i que se m'en va força la olla perque mai repaso els escrits i poso patacam!! el que penso :P.
I..moltísimes gràcies a tots els que meu escrit us estic molt agraida us anire visitant i escribint tambè un petò molt gran.
Per a qualsevol cosa el meu mail és: ororo85@hotmail.com