Entre tots ho farem tot

Un relat de: llpages
- Un crèdit tou que cobriria dues terceres parts del cost a retornar en dos anys. L'altra tercera part cal que l'avancem entre tots.
L'alcalde passà la paraula a la segona proposta.
- Connexió via satèl·lit. No cal infraestructura, es factura un import mensual a cada usuari i llestos. Això sí, no és econòmic i el canvi climàtic podria afectar la qualitat del senyal, diuen.
Amb cara de pomes agres, el cap del consistori donà el torn a la darrera opció.
- Amb deu pollastres, faig… i de franc! - i es guanyà les cares de sorpresa dels assistents al ple de l'ajuntament.
- Ramon, ens hem reunit per trobar una solució al problema de dur la fibra òptica. Et recordo que l'empresa de telecomunicacions, que té el monopoli a la comarca, ens exigeix deu mil euros per connectar els cinc masos del veïnat, una quantitat que, tot i dividir-la per cinc, la trobem excessiva. Que potser tenies el cap a la festa major? Una mica de serietat, si us plau... - i s'aixecà la sessió.
Però en Ramon va anar casa per casa i aconseguí els deu pollastres. Seguidament trucà al seu cunyat, qui havia muntat un negoci de coure paelles per a celebracions allà on fes falta, una fórmula que anava captant adeptes per la comoditat que suposava no haver-se de preocupar de pràcticament res.
- Pel pont de l'onze de setembre, just el dia abans de la diada, que la gent tindrà ganes d'escampar la boira de les grans ciutats, quedem entesos. I recorda, tu només hi poses l'arròs, només arròs però que no en falti, el tall corre al meu càrrec, que això rebaixa la teva factura.
Els veïns es van assabentar de l'arrossada popular pel boca orella, la premsa local i el guarniment amb banderetes i llargues taules parades a l'era d'en Ramon. La roda de la vida a pagès trencava el seu ritme constant per una causa que la majoria donava per perduda.
- Com vols que la gent pagui quinze euros per barba per un plat d'arròs? S'ha ben trastocat.
- T'oblides de petits detalls. D'entrada, la gent s'arregla a casa unes cuines quasi professionals per després tirar de plats preparats, avui dia no cuina ningú. El preu per persona no és exagerat, qualsevol que vulgui menjar fora trobarà menús al voltant d’aquest preu, si no més cars. I encara més, es sorteja una televisió de seixanta polzades de darrera generació que és un esquer apetitós, de manera que els quinze euros, a banda d'atipar-te, et poden suposar un regal que agrada a tothom.
I arribà el dia. A l'era de can Ramon no hi cabia ni una agulla, plena com un ou. Es van coure vuitanta quilos d'arròs, amb la carn dels deu pollastres fent de tall, es van buidar dues-centes ampolles de beguda i cruspir vuit-cents bracets de gitano de crema, un per persona, el que fa... vuit-cents per quinze, exactament dotze mil euros de caixa, el que cobria l’objectiu de portar la fibra òptica, es pagava al cunyat i el cost de l’aparell de televisió. Aquest va anar a parar a un veí de Sabadell, content com un gínjol. Però no tant com els membres del consistori, que van exhaurir les paraules d'elogi cap a en Ramon. Ja ho diuen, que la unió fa la força, però l’enginy encara més!

Comentaris

  • UNIÓ [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-09-2023 | Valoració: 10

    El te Relat anima a treballar plegats. Totalment d'acord.
    Sobretot l'enginy, com escrius al final. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Molt cordialment.

  • Solució[Ofensiu]
    Montseblanc | 19-09-2023

    Un relat enginyós, que mosta com els problemes, analitzats amb calma, gairebé sempre tenen solució.

  • Bon títol [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-09-2023 | Valoració: 10

    El títol del Relat ja es una invitació engrescadora, a treballar plegats. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions.

  • Àpat.[Ofensiu]

    Com tostemps el teu enginy literari es fa palès en aquest relat que he llegit una i altra vegada. El fet que l'argument tingui un caire entre ruralisme i actualitat m'ha captivat. Trobo entranyable l'iniciativa presa per tothom i com la duen a cap per mitjà d'un àpat.

  • amb Ella Fitzgerald[Ofensiu]
    Joan Colom | 02-09-2023

    Si vols completar onze hores de bona música amb Ella Fitzgerald, valgui la redundància, a més de
    Ella Fitgerald - Ella Meets Duke Ellington & Inving Berlin (Full Album) - YouTube
    copia't a favorits aquests altres dos enllaços:
    Ella Fitgerald - Ella Meets Cole Porter & Rodgers and Hart Songbook (Full Album) - YouTube
    Ella Fitgerald - Ella Sings the George and Ira Gershwin Songbook (Full Album) - YouTube

  • M'encanta[Ofensiu]
    Ina Gemstone | 01-09-2023 | Valoració: 8

    Enhorabona pel teu relat.

    Gràcies per comentar el meu jeje m'has fet riure un rato.
    Merci.

    Ina Gemstone.

  • M'encanta[Ofensiu]
    Ina Gemstone | 01-09-2023 | Valoració: 8

    Enhorabona pel teu relat.

    Gràcies per comentar el meu jeje m'has fet riure un rato.
    Merci.

    Ina Gemstone.

  • arròs i fibra[Ofensiu]
    ales de foc | 24-08-2023 | Valoració: 10

    Enginyòs com el Ramon, enhorabona pel teu relat.

    agraïda estic pels teus encoratjadors comentaris. Ens llegim !!

  • Interessant [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-08-2023 | Valoració: 10

    Una història que anima a llegir-la, més d'una vegada. Entre tots... Suggerent. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials.

  • Una solució encara més barata[Ofensiu]
    Joan Colom | 22-08-2023

    Sense treure-li mèrit a l'enginy de Ramon i a l'autor del relat, divertit com sempre, em veig amb l'obligació d'informar-vos que encara hi ha un procediment més barat per connectar-se a Internet, que és el que faig servir jo; condicionat, això sí, a una bona cobertura per a la telefonia mòbil: per 20€ al mes, la meva operadora de telefonia em dóna un nombre pràcticament il·limitat de trucades i connexió a Internet amb 40 Gbytes, acumulables. A partir d'aquí, configuro el mòbil com a punt d'accés wifi i comparteixo la connexió a Internet amb l'ordinador portàtil.

  • així és[Ofensiu]
    Nua Dedins | 22-08-2023 | Valoració: 10

    Així és 'llpages', la unió fa la força i s'arriba més lluny. Ara i sempre. A seguir amb els relats i a seguir gaudint de l'estiu amb totes les arrossades que facin falta!

  • BON PROFIT![Ofensiu]

    Saps què penso, Lluís?

    Que potser tu ets en Ramon. Teva és la idea.

    Més enllà de l'enginy innegable del relat, és clar que, a més, hi podem trobar elements que conviden a la reflexió.

    Ben trobat!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • La bona feina[Ofensiu]
    Prou bé | 22-08-2023

    La bona feina i l'enginy del protagonista no haurien estat possibles sense l'escriptor que ha donat vida a un relat, per mi. genial!
    Amb total cordialitat

  • Realment......[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-08-2023

    tots tips i contents per la bona idea i l'enginy d'en Ramón i sobretot del qui ha escrit aquest entretingut relat.

    Rosa.




  • Ja ho diuen...[Ofensiu]
    Cesca | 22-08-2023 | Valoració: 9

    La necessitat estimula l'enginy!

    El teu relat és divertit, ben escrit i enginyós. Ha estat un plaer.

Valoració mitja: 9.38

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

228 Relats

1006 Comentaris

297013 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.