ENS IMPORTA CASA NOSTRA?

Un relat de: Gemma Matas


Cau el sostre,
es desglaça l’Àrtic.

Onades de calor,
falta de pluja.

Temps rebel,
protesta la natura.

Pol•lució a raig,
anem acabant l’oxigen.

Tones de brutícia,
la Terra no té clavegueres.

Residus químics,
els rep el riu.

Se’n van a para al mar,
ens mengem els peixos.

Anem matant animals,
acabem especies protegides.

L’home segueix matant,
armes, bombes, destrucció.

Cremem els boscos,
esgotem la font de la vida.

Anem destrossant el planeta,
estem esmicolant la Terra.

Ens importa casa nostra?
l’estem fent malbé mica en mica!




Gemma Matas










Comentaris

  • Bona crítica...[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 26-08-2014 | Valoració: 10

    i molt bé explicada, no hi ha res com cuidar la terra i el seu voltant, però hi ha tanta brutícia i abandó... que ens fa pensar que no cuidem prou a la Terra mare. Una gran salutació de Rafael

  • Em sembla una molt bona crítica[Ofensiu]
    Bonhomia | 06-08-2014 | Valoració: 10

    Imagino que la Mare Natura deu estar bastant emprenyada amb l'ésser humà destructor. Imagino que tenim la sort de ser naturals, i que ella ens sabrà comprendre. De caos sempre n'hi ha hagut, i ara salta l'emergència perquè ens fem mal a nosaltres mateixos. Sí, l'ésser humà és egoïsta per naturalesa. Espero que la que ens va fer es faci càrrec de la situació, sinó, seguirà tot cap a pitjor. Ha caigut l'ésser humà en la seva pròpia trampa? No. L'univers també és caòtic, ningú en té la culpa i jo crec en el dia en què la força natural començarà a brillar. Així, malgrat totes aquestes realitats, l'esperança jo la baso en la "mà" que ens va fer.


    Sergi : )

  • molt més ens hauria d'importar !![Ofensiu]
    joandemataro | 03-08-2014

    si no ja per nosaltres, pels nostres fills i futurs descendents !!

    quina espècie, la humana, tan inconscient i tan irracional, a vegades !!

    salutacions gemma !
    joan

  • Bon poema[Ofensiu]

    És una llàstima que passi tot això, jo sempre intento fer tot el possible per no malmetre el planeta. Però no cal desesperar, si anem amb compte, ho aconseguirem tot.
    Edgar

  • Salutació i agraïment[Ofensiu]
    Gemma Matas | 31-07-2014


    Moltes gràcies amics!!!

  • Totalment d'acord amb tu.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 31-07-2014

    Sembla mentida que siguem tan incoscients.
    Molt bona crítica, estimada Gemma.
    Una abraçada.

  • El ser...[Ofensiu]
    AVERROIS | 31-07-2014 | Valoració: 10

    ...humà es pensa que el nostre planeta no té fi, que es pot expoliar i que ja es tornarà a refer. Si pensem en els pocs anys que estem fent servir la natura, i el que hem arribat a fer en tan poc temps, sinó posem fil a l'agulla "casa nostra" no durarà gaire. Però compte que la Terra és viva i com qualsevol ser viu pot tornar-se en contra del que li vol fer mal.
    Una abraçada.

  • La mar bruta[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 31-07-2014 | Valoració: 10

    Ahir mateix la platja presentava bandera vermella per la brutícia que havien arrossegat les rieres. Per sort, aquesta vegada era per una tronada natural. Però n'hi ha tantes que no ho són! Sempre remous les consciències i avui ens has donat molts, molts arguments. Una abraçada Gemma.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Gemma Matas

Gemma Matas

31 Relats

136 Comentaris

32385 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Primerament, vull comentar que totes les meves dades corresponen a Gemma Matas Gustems. Hi va haver un problema de clau d'entrada i he hagut de fer aquesta pàgina nova .

Com m’imagino que tots els que som relataires, m’agrada molt escriure, cada vegada més i valoro molt els comentaris que vaig rebent.

​L'opinió del companys ajuda a anar aprenent, a corregir errades de narrativa on et pots haver confós, a reflexionar i a desenvolupar la imaginació, així com també és molt interessant llegir relats que vas trobant aquí i allà, anar ampliant el cercle de coneixença de relataires i descobrir cada cop més el gran món ​que ens ofereix​ la literatura.

Estic molt contenta de formar part de RELATS EN CATALÀ, crec que és una web molt important per tots els que ens agrada escriure i que no ho fem per l’afany material de guanyar-hi diners.