El Plor

Un relat de: joanalvol

Plora, no ofeguis el plor!
Les llàgrimes són el consol
com sentits sanglots del cor,
que es compadeixen del teu dol.

Comentaris

  • Llàgrimes, emocions i comunicació[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-02-2011 | Valoració: 10

    Efectivament, amic Joan: Les llàgrimes són molt més que petites porcions de líquid salobrenc!

    Tret de què, puntualment, les causi alguna molestia externa, quan brollen són un símptoma: equivalen a la manifestació física i visible d’un sentiment intern, i en certa manera, la seva emisió allibera a qui les vessa d’una pressió acumulada endins.

    Per si aquesta causa ( la de la descàrrega emocional ) no fos ja prou important per si mateixa, el plor és un signe que serveix de pont per exposar a l’altre el nostre estat d’ànim. Si l’altre vol “escoltar”, només falta donar un pas per damunt la pasarel.la i respondre. Si un manifesta i l’altre respon, s’ha aconseguit un bé cada cop més escàs: la comunicació.

    A més, alguns sentiments, en determinades situacions, són difícil d’expressar amb paraules... la llàgrima pot ser, doncs, mot i signe al mateix temps. Val la pena donar-les sentit.

    Abans d’acabar, vull agrair el teu darrer, captivador i generós comentari, amic meu: ets un comentarista excepcional!
    Si aquell meu relat t’ha semblat prou interessant, t’ofereixo des d’aquí mateix la seva continuitat: la Galeria de retrats d’home feliç caient en un forat, que vaig escriure al cap de poc del Retrat d’home....

    I ara t’envio una abraçada per expressar la meva gratitut i el meu afecte,
    Unaquimera

  • Gran veritat![Ofensiu]
    Marteta | 15-02-2011 | Valoració: 9

    Els plors a vegades son els que t'ajuden a superar algunes coses, i són ells també els que t'ajuden a sentirte millor amb tu mateix.
    Curt però concís.
    Una besada.

  • no ploris[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 04-02-2011

    o fes el plor a pleret, no t'amaguis, els sentiments cal fer-los sortir a veure món, a reconèixer amics i amistats. Plora, que les llàgrimes netegen el cutis!
    Un curt i intens poema.
    Una abraçada Joan

    Ferran



  • És un poema...[Ofensiu]
    AVERROIS | 04-02-2011 | Valoració: 10

    ...fresc, directe, franc. Poques paraules per descriure un acte tan tendre a vegades com és plorar. Però també un plor pot ser l'expressió de la derrota, de no poder aguantar més, del desengany. Una llàgrima pot ser tan amarga com salada.
    Molt bé!

    Una abraçada.

  • el plor és[Ofensiu]
    joandemataro | 04-02-2011 | Valoració: 10

    quelcom instintiu, que sentim tots, homes o dones, grans o menuts i com bé dius cal deixar que surti fora
    salutacions de mataró
    joan

Valoració mitja: 9.75