La paciència

Un relat de: joanalvol

No s’obren els set segells
a trompades d’impaciència,
ni s’adoba el que es trenca
a cops forts de martell.

Les portes del misteri
no s’obren a empentes
ni a cops de brams
les finestres del cel.
`
Joanalvol
2009

Comentaris

  • Cercar...[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2012 | Valoració: 10

    ...la pau d’esperit que assereni el neguit que impera a la nostre societat, és tasca necessària si volem aprofundir en el nostre jo. Cal ser pacient i a poc a poc anirem frent camí capa les portes del misteri. Genial Joan!
    Una abraçada

  • dolç[Ofensiu]
    Xunxi | 05-05-2012 | Valoració: 10

    Dolç es passeja el teu poema, i ens obre les portes amb un batec impacient¡¡
    Molt bonic joan

  • motes gràcies joan....[Ofensiu]
    joandemataro | 03-05-2012 | Valoració: 10

    pel teu comentari, amable i preciós... jo diria que més que el meu poema

    abraçades
    joan

  • Cal...[Ofensiu]
    free sound | 26-04-2012 | Valoració: 10

    ... aprendre a ser pacient,
    cal somriure diferent,
    gaudir del misteri de la vida,
    i volar amb bonica embranzida.
    Una abraçada

  • Recordo[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 23-04-2012 | Valoració: 10

    haver comentat aquest magistral poema però , el meu comentari tal vegada es va perdre el dia que Relats va deixar de funcionar durant uns dies.
    Sempre t' he admirat , benvolgut Joan però aquest poema és un dels teus que més m'agrada.
    Una abraçada , amic i encara que una mica tard :Bona diada !

  • ben cert joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 22-04-2012 | Valoració: 10

    ens hem tornat impacients i això comporta sovint precipitació, improvització, agressivitat, irreflexió...

    que tinguis tu també un gran dia de Sant Jordi
    abraçades
    jo.

  • A vegades, difícil[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-04-2012 | Valoració: 10

    No sempre la trobem quan la busquem. Procurem tenir-la ben a prop, però, a vegades, caldria un botó que ens ajudés a trobar-la. Amb poesies com la teva, concisa, gràfica i pausada, aconsegueixes l'objectiu d'encomanar-nos-la, de cercar-la i trobar-la quan sigui necessària. Una abraçada.

    Aleix

  • La mare del coneixement[Ofensiu]
    Unaquimera | 20-04-2012 | Valoració: 10

    He pres paciència davant els dies de desgavell i he esperat fins que aquesta, la nostra pàgina de RC, ha superat el lapsus i ha retornat al seu funcionament habitual i m’ha permès, finalment, tornar-te a llegir.
    I així he trobat aquests versos teus serens i plens de saviesa que aposten per la calma, el silenci quan cal, i la paciència, aquesta qualitat que diuen que és la mare de la ciència, és a dir, del coneixement.
    Tu has demostrat, un cop més, tenir-ho.

    Prenc nota de què abans d’aquest has publicat altres títols que em queden per obrir, així que ens veurem aviat... si no es torna a desgavellar tot, és clar!

    Abans d’acomiadar-me, però, et vull agrair molt sincerament la teva felicitació pels meus anys de “relataire” i les paraules que em vas adreçar, acompanyant-la. La veritat és que em van fet molta il•lusió, pel que sé que tenen de sinceres, i per l’afecte que desprenen. Gràcies, amic Joan!

    T’envio una abraçada forta i sincera,
    Unaquimera

  • Precís.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 15-04-2012

    Definir la paciència en vuit versos: Una feina precisa i minuciosa. Probablement un poema construït amb més paciència que la que descriu.

  • Costa molt[Ofensiu]
    allan lee | 15-04-2012

    de refer qualsevol objecte; acabar-lo de malmetre no costa res.
    M'agrada molt la cadència del poema, auster i pausat, i el que tramet: serenitat sobretot, que deu ser mare de la paciència.
    M'alegra molt d'haver-te conegut a la trobada. Una abraçada

    s

Valoració mitja: 10