EL PINGÜÍ

Un relat de: E. VILADOMS
El perill era imminent, no disposava de temps per a avaluar tots els pros i els contres, abans de prendre una decisió, com tenia per costum. Sempre sospesava les raons del cor i les del cap i deixava que la balança es decantés cap a un costat o cap a l’altre. Part de la seva gent era del parer de recular continent endins perquè ho consideraven més segur, tenien por de perdre el poc que havien aconseguit fins aleshores. D’altres, en canvi, preferien aventurar-se oceà enllà a la recerca d’un lloc nou i fugir així, d’una vegada per totes, d’aquella amenaça. Tenia amics i parents a les dues opcions, però ell volia escollir per si mateix, potser hi havia una tercera via de la qual ningú encara s’havia adonat. La situació requeria aplicar criteris ètics, pensar en el futur col·lectiu i, també, en com se sentiria ell com a individu una vegada fes el pas en una determinada direcció.
Uns instants abans que l’esquerda de la banquisa s’esberlés del tot, una foca afamada se’l cruspí.
I és que quan ets un simple pingüí l’opció més prudent sempre és la de no quedar-te sol.

Comentaris

  • Un pingüí graciós...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-05-2019 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt aquest relat tan especial, tan expectacular que m'ha fet riure un tant i és molt bo.
    Un relat molt realistat.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • La necessitat del suport[Ofensiu]
    brins | 22-11-2017 | Valoració: 10

    Comences jugant fort, benvolguda companya, la personificació del pingüí per poder exposar un tema de molta actualitat és genial.

    Una abraçada,

    Pilar

  • Ai les indecisions... [Ofensiu]

    Ai les indecisions... Tercera via...? M’has deixat ben glaçat!
    —Joan—

  • M'agrada molt![Ofensiu]

    Breu i mordaç!

  • M'he quedat glaçat![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2017 | Valoració: 10

    Si, si, m'he quedat ben glaçat després de llegir aquest relat tan original, tan animal, tan bestial. M'has fet veure el pobre pingüí, tan senyor ell, tan mono i mira, nyaca, a la panxa del bou... vull dir de la foca! Ai senyor... Una forta abraçada, Enriqueta.

    Aleix

  • Precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 16-11-2017 | Valoració: 10

    Un gran relat com sempre tot el que fas, t’ admiro molt

  • ser prudent per començar[Ofensiu]
    Endevina'm | 16-11-2017

    ja veus quin resultat dóna!

    això de la tercera via...?

    Un relat amb molta concreció i de molta actualitat que demana una remullada, o un retir als cims acollidors, la cosa és fugir dels queixals de la foca de secà.

    Bona feina Viladoms!!

  • Pobret[Ofensiu]
    Materile | 16-11-2017

    Molt bé, Enriqueta!
    Tot és mal que mata, a vegades la prudència et pot jugar males passades, no calcules bé el temps de la decisió.
    Felicitats!, ets la primera de la colla.
    Una abraçada,
    Materile

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

80506 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.