El declivi d'un llonguet català

Un relat de: Sergi G. Oset

L'arribada d'aquella francesa esprimatxada, la Baguette, suposà la meva perdició.
Fins llavors, jo havia estat el "rei de la festa", amb la meva aparença consistent però tendre, un solc a la testa arrodonida, una ganivetada que em donava un aire de taverna. Ningú es resistia.
Recordo els meus flirtejos amb Barreta de Viena i Coca de Sucre, i com jo, i els meus camarades de gresca, en Pa de Pessic, Coca de Recapte, Pa de Pagès i Barra de Mig, campàvem a la nostra.
Algun cop ens les vam tenir amb el fatxenda d'en Pa de Motlle i els seus vents de senyor anglès, però bé, també respectàvem els nostres grans, Roscó de Reis, Bastó de Pa i tota la família Carquinyolis.
Però, va arribar ella, i vaig quedar arraconat, oblidat, sense pensió ni reconeixement. Ara espero florit i revingut en un cabàs, intentant discernir el significat del mot "globalització".

Comentaris

  • Molt bó[Ofensiu]
    copernic | 11-11-2009


    Un text curt però amb molts elements de qualitat: humor, ironia, crítica, nostàlgia, un títol atractiu, una redacció clara i amena i una cosa que queda demostrada: una imaginació sense límits. Molt bó.
    Salutacions!