DIVINA COMÈDIA

Un relat de: Rosa Gubau

DIVINA COMÈDIA


Aquest any, ens ha tocat la loteria al barri on vivim, la brigada de l’Ajuntament ha estat cinc dies consecutius netejant profundament els carrers; un fet inèdit i sense precedents que ens ha sorprès a tots, però, a qui no li agrada viure en un entorn net i polit. Tanmateix, el que menys m’imaginava és que aquesta satisfacció fos tan breu. Al cap de quatre dies, tot es tergiversa, els vianants hem estat envaïts per perforadores, grues, runes... Crits i sorolls a totes hores. Surrealista si més no. “A fer punyetes tota la neteja exhaustiva que havien fet”.

Carrers aixecats, tanques per tot arreu, veïns rodant com baldufes, donant voltes i més voltes, esquivant obstacles i travessant passarel•les; una autèntica expedició diària de trekking forçat, per aterrar als nostres domicilis, coberts de brutícia i de pols. Un dia entrebancades, l’altre, girades de peus, els cotxes a les butxaques, el cap com un tambor i obres a correcuita per tota la ciutat. Quin trasbals!

I quan sembla que finalment aquest calvari s’ha acabat, resulta que no ha estat així... el malson torna a començar! Mira que s’ha de ser capsigrany; tanta ànsia per generar una bona imatge de la ciutat, i ara toca reparar tots els nyaps que s’han fet.
I qui acabarà afluixant la mosca per aquesta gran pèrdua de temps i calés? Quina pregunta més absurda. Tothom ho sap.

Quanta incoherència: Cartells a dojo, mítings, xerrades i retòriques de pura estratègia i demagògia. Divina comèdia! I ara, quina altra se n’empescaran per tractar d’esgarrapar quatre vots més.


Rosa Gubau.


Comentaris

  • Ben cert[Ofensiu]
    fesolmenut | 15-05-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Rosa,

    ben cert és que les eleccions remouen tot l'urbanisme per evitar remoure altres coses.

    Bona reflexió!

    PD: moltes gràcies pel comentari al relat!

  • Quotidià [Ofensiu]
    Naiade | 13-05-2023

    Un relat molt ben trenat, la realitat que patim cada dia si reflexa del tot.
    M'ha agradat.
    També m'ha agradat el teu comentari precisament el dia tretze, encara que no sigui dimarts ni divendres. Jo també he volgut compartir amb el mateix tretze.

  • És la mteixa[Ofensiu]
    marialluïsa | 12-05-2023


    sensació que vaig tenir ja fa gairebé un mes. De cop i volta s'ha de fer creure als votants que s'arreglen "coses" quan només es tracta de nyaps fets de pressa i a correcuita per fer creure allò que no és.
    Gràcies per fer-ne una història gairebé de terror.
    I també agraïda per la teva lectura i comentari.

  • Efectivament...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 12-05-2023 | Valoració: 10

    ....quan et penses que importes veritablement als polítics, tot seguit t'adones que només has estat víctima de l'oportunisme. Molt pertinent aquest relat ara que s'acosten les eleccions municipals! Una abraçada Rosa i gràcies pels teus comentaris. Cordialment, Magda.

  • Infern[Ofensiu]
    kefas | 08-05-2023


    Però, a quin cercle de l’infern vius? No serà a la quarta fossa del vuitè cercle per una casualitat?

  • Tendresa [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-05-2023 | Valoració: 10

    Un Relat que sensibilitza i connecta amb la tendresa. Excel·lent.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials,

  • Tendresa [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-05-2023 | Valoració: 10

    Un Relat que sensibilitza i connecta amb la tendresa. Excel·lent.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials,

  • Ho patim tots [Ofensiu]
    Andreu Martí i Cortada | 06-05-2023 | Valoració: 8

    Ho he viscut en primera persona, sóc botiguer des fa 40 anys al mateix lloc i n'he vist de totes mides i colors.
    Certament cal fer reparacions, obres,.. però fa mala ferum que se'n facin tantes que sovint no tenen una justificació clara.
    Aprofito per agrair-te l'aclariment respecte al com respondre als comentaris.

    Cordialment

  • Ho patim tots [Ofensiu]
    Andreu Martí i Cortada | 06-05-2023 | Valoració: 8

    Ho he viscut en primera persona, sóc botiguer des fa 40 anys al mateix lloc i n'he vist de totes mides i colors.
    Certament cal fer reparacions, obres,.. però fa mala ferum que se'n facin tantes que sovint no tenen una justificació clara.
    Aprofito per agrair-te l'aclariment respecte al com respondre als comentaris.

    Cordialment

  • Fastigós[Ofensiu]
    Montseblanc | 05-05-2023

    És el de sempre, son cicles que es van repetint, una vegada i una altra, sense que es vegi cap possibilitat de canvi. Tots fan el mateix. Ben explicat!

  • Plantejament [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2023 | Valoració: 10

    Tornat a llegir. Un adequat plantejament. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al Relat Constància.
    Salutacions molt cordials, Rosa.

  • Un malson en la ciutat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-05-2023

    M'ha impressionat com descrius aquest relat ple de bones veritats! El govern vol tenir el poder en la mà. Una crítica ben plantejada que afecta molta gent. I a qui afecta tot això, als treballadors.
    Jo crec que ho he copsat bé.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Ja passa, això[Ofensiu]
    Joan Colom | 04-05-2023



    Molt ben explicat. Com deia Winston Churchill, la democràcia és el pitjor sistema de govern, exceptuant tots els demés. I un dels seus punts febles és que, sobretot en període preelectoral, l'afany d'aconseguir vots preval sobre punts programàtics de més calat.

  • LAMENTABLEMENT...[Ofensiu]

    És així, Rosa.

    Una crònica urbana ben real i repetitiva. Tant li fa els partit en el govern: l'important, la cadira.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

    PD
    Gràcies, un cop més, pels teus habituals --i generosos -- comentaris als meus poemes. Les teves paraules encoratgen.

  • Aparences[Ofensiu]
    Marina i punt | 03-05-2023

    Aquest toc d'humor que dónes al relat nofa la història menys real ni empipadora. Les coses son així, a quatre dies de les eleccions corre-m'hi tots!, la ciutat cap per avall que quedi ben palès que l'ajuntament fa coses per millorar-la.
    Una crítica ben explicada, Rosa.

    Salutacions

  • Així va[Ofensiu]
    Prou bé | 03-05-2023

    Llençant els nostres tributs com si no valguessin res.
    Una relació de fets, malauradament, habitual. Feina mal feta per aquells que caldria saber... què és el que els interessa?
    Molt ben explicat i un discurs reivindicatiu bé amè, que t'ha quedat!
    Amb total cordialitat

  • Ai, la política![Ofensiu]
    llpages | 03-05-2023

    Per esgarrapar uns vots, són capaços de qualsevol cosa. Però, al cap i a la fi, si estan on estan és perquè algú els ha votat. Solució: no els voteu, trieu-ne uns altres. Sí, tots s'assemblen, però el joc democràtic funciona així. L'alternativa, una dictadura, sempre és molt pitjor.

  • Incoherència [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-05-2023 | Valoració: 10

    Relat descriptiu, ple de veritats. Enhorabona. Molt bon Relat.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat Entremig.
    Cordials Salutacions,

  • Maldestres..[Ofensiu]

    Així és i així funciona aquest món on vivim... Però sempre rere aquest mai acabar hi ha interessos personals i negoci en mans. Amb lo poc que costa fer les coses com Déu mana des de bon començament. Un relat enginyós de crítica social i redacta amb dots literàries excel·lent s. Enhorabona.

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

75 Relats

1140 Comentaris

42994 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.