Criatures de la nit

Un relat de: Bruixot

Als gats diré que vigilin el teu balcó,
espectres en la nit que no temen la fosca,
que cuidin el teu son ara que encara
no he tornat d'aquest viatge que m'ha de dur tant lluny.

Demanaré als mosquits que cantin dolçament
mentre et besen aquesta pell tant tendra;
que dansin entre els rínxols que de la teva cara
han sorgit com llamps d'un núvol enfuriat.

I esperaré ajagut la llum del sol quan entra
entre les escletxes que deixa la persiana,
rumiant que potser avui, potser ara,
el cel tindrà aquest blau,
tant clar,

que t'omple la mirada.

Comentaris

  • molt bona sugerència[Ofensiu]
    Bruixot | 15-06-2005

    Elisheba, moltes graciés per la teva sugerència. Sembla mentida, però no ho havia vist......

    Gràcies de nou!

    Bruixot
    (no se si està bé aixo de comentar un dels meus propis "relats", però......)

  • És un poema..[Ofensiu]
    elisheba | 15-06-2005 | Valoració: 9

    ..molt dolç. Gairebé tots els poemes que tens et deixen amb un somriure tendre als llavis. Però si em deixes et faré una petita crítica a aquest: de l'últim paràgraf, la última paraula de la primera frase, i la primera paraula de la segona frase, s'assemblen massa: "entra" "entre". I potser si haguessis posat "per les escletxes" enlloc de "entre les escletxes" no hagués sonat tant igual. No sé si t'he explicat molt bé el que et volia dir!

    Arreveure!



  • Les nits d'insomni[Ofensiu]
    brideshead | 15-06-2005

    juguen males passades, és ben cert.... però en aquest cas, te n'han jugat una de bona, perquè el poema m'ha agradat. Demanes als gats, i als mosquits, que són criatures de la nit, que vetllin pel seu son, mentre tu no hi ets... no sabem on ets, però ens deixes clar que trigaràs a tornar.... i mentrestant, somnies (o potser ho imagines?) que el dia serà millor, perquè tindrà la blavor dels seus ulls.

    Un poema curiós, original, amb un puntet de tendresa final que l'arrodoneix.

    Gràcies pels teus comentaris, agraeixo les teves paraules tan amables!

    Una abraçada, i a seguir escrivint, sempre!

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211972 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.