Voldria ser ella...

Un relat de: chusteriana
De sempre he tingut enveja de la noia més popular de l’institut.
Bona alumna i amiga de les seves amigues, mantenia una actitud impecable. El professor sempre la posava d’exemple, mentre jo no sortia de la sala de càstig.

D’altra banda, el seu aspecte físic també era envejable.
Prima, d’estatura mitjana i amb faccions dolces, semblava una nina de col·lecció. De petita portava el cabell curt, acabava sota de la mandíbula i dibuixava una recta perfecta, afavoridora. A mida que passàvem de curs li anava creixent. Ara tenia un rínxols de color mel que li arribaven a mitja esquena, en canvi a mi la meva mare m’obligava a tallar-me els cabells ben curts.
Vestia roba molt maca que ressaltava la seva feminitat. Junt amb els seus gestos suaus i la seva manera delicada mostraven la seva elegància nata. Jo, no m’atrevia a portar altra cosa que no fossin pantalons.
Era tan bonica que els nois que m’agradaven sempre li anaven darrera, la veritat és que durant tots els cursos que vam coincidir, no va haver cap noi que no sentís atracció per ella. Era la més desitjada sense cap esforç. Recordo que jo lluitava per captar l’atenció dels nois de classe, però només rebia burles i insults per part d’ells. Al llarg dels anys, les burles es van convertir en pallisses.

I es que jo mai tindria la sort que va tenir la Sílvia. L’envejava de debò. Fins i tot, el nom! El seu era bonic, no com el meu, Josep. Si tornés a néixer escolliria ser una noia com ella.

Comentaris

  • Gallina de piel[Ofensiu]
    Pispireta | 05-02-2014

    Se m'han posat els pèls de punta tal i com ho has explicat! L'enhorabona!

  • Sinceritat[Ofensiu]
    La que somia | 30-09-2013

    Que interessant! Té tanta sinceritat que sembla que t'hagui passat a tu mateix/a.
    Et seguiré llegint, la que somia.

  • Felicitats![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d'autors i autores, com a Relat de Qualitat del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio "Pecats capitals (7+1)" i per formar part del volum recopilatori.

    És per això que t'agrairíem que ens fessis arribar l'autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça(associacio.relataires@gmail.com), el text que adjuntem al final d'aquest comentari, amb l'assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ PECATS CAPITALS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    (Si ja tenim la teva autorització, en relació a qualsevol altre relat seleccionat en la convocatòria, no cal que complimentes aquesta)

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................,
    del qual sóc autor/a, en el recull de microrelats "Pecats capitals (7+1)" que s'editarà a finals de 2013 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l'autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    En aquest recopilatori vull constar amb el nom d'autor/a ..........................................

    Data .......................................

  • Sorprenent[Ofensiu]
    Materile | 27-03-2013 | Valoració: 10

    Hola! No sé qui ets; és la primera vegada que veig el teu nom. La veritat és que tampoc em prodigo comentant.
    M'ha agradat molt el teu relat. Amb una gran fluidesa que et fa veure els dos personatges. Descripcions generoses que ens condueix a un final insospitat. Et felicito!!
    Materile

  • Sorprenent[Ofensiu]
    Carles Ferran | 20-03-2013

    Un bon relat, que flueix fàcilment i ens porta a un final inesperat i absolutament congruent amb la història. Enhorabona.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Atlantis | 20-03-2013

    Àgil de llegir i amb un final sorprenent que no ve de cop i volta sinó que flueix com lògic amb tot l'escrit abans.

    Molt bo.

  • Final impactant[Ofensiu]
    Mena Guiga | 19-03-2013

    L'ha de tenir un minirelat, normalment. I vas i forades la pàgina amb el cop...un bon meteorit de relat!

    Ara tindràs envejaires... ;)

    Mena

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Silvia8 | 19-03-2013 | Valoració: 10

    el teu relat, m'ha agradat molt, i quin final. Molt ben trobat. Felicitacions!!

  • Molt bo![Ofensiu]
    allan lee | 19-03-2013

    Ben explicat, àgil, agradable lectura i taxan! final. Realment no es pot demanar més a un petit relat sobre l'enveja. Felicitats! Penso- només és una opinió- que pot ser un ferm candidat a finalista.

    a

  • Enveja popular!!! [Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 19-03-2013 | Valoració: 10


    Crec que qui més qui menys, és un tipus d'enveja que en algun moment o altre, TOTS I HEM CAIGUT!

    Moltes gràcies pel teu comentari i sincerament, m'agrada molt el que has escrit.
    Gemma

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de chusteriana

chusteriana

8 Relats

25 Comentaris

7608 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Un dels propòsits d'any nou va ser dedicar part del meu temps lliure a escriure un llibre. Des d'aleshores he comentat en fòrums literaris, he participat en concursos... Necessito pràcticar, obtenir fluïdesa i comprovar si el que escric arriba a la gent, per aquest motiu us agrairia la vostra sincera opinió.

Gràcies, gent!