violència de gènere

Un relat de: Anna Garcia Garay
La idea que torna,
que amenaça,
que maltracta, insistent.

Inútils, els parèntesis,
les parets.
Les barricades de punts
i a part.
El cor tremola batecs
de mots tartamuts.
Ordres d'allunyament
en morse per no sentir
a prop l'alè-olor-dolor
del passat.

O-bli-da'm.

L'amor podrit fa pudor
de vidres trencats.

Comentaris

  • Un tema molt delicat[Ofensiu]
    Marc Freixas | 29-11-2011 | Valoració: 10

    Delicat, cru, però ben real!! un poema força contundent i molt ben treballat.

    Anna, t'ho vaig dir pel facebook, però et vull tornar a felicitar per haver conquerit el Premi de Poesia Joan Llacuna d'enguany
    i de pas felicitar-te per haver col·locat aquest poema entre el recull de "Tensant el Vers"... així doncs dobles felicitacions i gaudeix d'aquests moments. Imagino el que deus sentir ara mateix sabent que ben aviat hi haurà el teu primer llibre de poemes passejant per llibreries i presentacions que de ben segur faràs.
    Jo també estic a punt de treure el meu primer llibre... és una sensació que no sé com explicar en paraules... és molt maco tot plegat, oi?
    Espero conèixer-te ben aviat en algun lloc o altre... moltes felicitats i endavant amb la paraula, el vers, el poema!!

    Una abraçada ben literària... i real!!

  • I tant![Ofensiu]
    Anna Garcia Garay | 07-11-2011

    Narcis08, és tot un honor! Gràcies! :)

  • Voldria[Ofensiu]
    Narcis08 | 04-11-2011 | Valoració: 10

    demanar-te un favor : comentar el teu poema en una classe d'adults. Jo sóc profe i poetessa, em dic Narcis08 , però sóc la cantireta, vaja.
    Ja em diràs què en penses.
    gràcies.

    PD. Bestial, el poema, i el final.

  • gràcies![Ofensiu]
    Anna Garcia Garay | 18-06-2011

    Gràcies a tots i a totes pels comentaris :)

  • Felicitats de nou![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    I mira que bé, ara compartirem un disc! Fantàstic! Una forta i melodiosa abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • genial[Ofensiu]
    blaumar | 06-06-2011

    l'amor podrit fa pudor /de vidres trencats.

    Fa mal a l'estomec només llegir-ho,

  • Felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 06-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats anna! Una abraçada i fins aviat.

    aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionada.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Bon poema[Ofensiu]
    elenam | 02-05-2011 | Valoració: 10


    Un poema cru i colpidor. Enhorabona

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull (recorda que es poden presentar un màxim de 2 poemes), dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


  • Bellesa punyent[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-04-2011 | Valoració: 10

    Hola Anna: Ha sigut una meravella llegir aquest preciós i dur poema. El teu estil m'ha encantat, tractant amb certesa, precisió, emmarcant perfectament el tema de la violència, i d'altra banda descrivint amb bellesa, imaginació i girs lingüístics cent per cent poètics, que semblen senzills però són, crec, molt treballats i amb un rerefons esforçat. Grans imatges, en color i en blanc i negre, descrivint tot un món, tota una desgraciada experiència. Fantàstic per fer-nos reflexionar i per fer-nos gaudir de la poesia tan poètica. Una forta abraçada i fins aviat!
    aleix

  • Oblida'm[Ofensiu]
    sigbar | 24-04-2011 | Valoració: 10

    Ha de ser terriblement frustrant i solitari sentir-se maltractat per aquella persona que en teoria és el teu company a la vida, qui t'ha d'estimar, qui t'ha de cuidar, qui t'ha de protegir. No puc imaginar la inmensa por i la sensació de por sense sortida. Bon poema Anna, he trobat fantàstic el mono-vers "o-bli-da'm", felicitats!!

  • Em repugna[Ofensiu]
    Krisalida | 24-04-2011 | Valoració: 10


    Els maltractadors no es mereixen el regal de la vida,pq no valoren la seva i menyspreuen no nomès les de les dones,sino a nens i a tothom que l'envolta.....
    per desgracia sé del que en parlo i m'he sentit per uns moments ella.
    Força i valentia!

    KRISALIDA

  • no em de deixa mai de condemnar...[Ofensiu]
    joandemataro | 23-04-2011 | Valoració: 10

    la violència en general, i la de gènere especialment, doncs és realment repugnant
    un bon poema i amb un llenguatge molt ben treballat, et felicito
    una salutació cordial des de mataró
    joan

  • No hi ha...[Ofensiu]
    AVERROIS | 23-04-2011 | Valoració: 10

    ...perdó. Qui maltracta a qui sigui i com sigui no mereix res. Uns diuen que el maltractador és un malalt d'amor, de gelosia, però aquest no deiuria de haver tingut mai a ningú al seu costat, no s'ho mereixen, així la seva malaltia hauria quedat glaçada dins del seu cor de gel.
    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Anna Garcia Garay

Anna Garcia Garay

25 Relats

82 Comentaris

42035 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Sóc algú que no és d'enlloc i que, al mateix temps, és de tot arreu. Deixo anar a l'espai ecos de mi a http://an-tavia-na.blogspot.com